Polskie dzieci wybierają "Smerfy" i "Kubusiowe opowieści"
W dobie kanałów tematycznych dla dzieci wieczorynki TVP1 tracą na popularności. Animacje nadawane przez Jedynkę o 19.00 śledzi średnio 2,6 mln osób. Najchętniej oglądane są "Smerfy" i "Kubusiowe opowieści".
16.03.2009 11:54
Przed dwoma laty wieczorynki TVP1 oglądało średnio 2,77 mln osób zapewniając stacji 22,18 proc. udziału w rynku. W 2008 roku udział publicznego nadawcy podczas ich emisji spadł do 18,88 proc., zaś od początku roku 2009 kształtuje się on na poziomie 17,29 proc.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl Jedynka jest podczas emisji wieczorynki anteną trzeciego wyboru. Pierwsze miejsce przypada TVN z 4,39 mln widzów (28,9 proc. udziału), zaś druga jest telewizja Polsat (3,04 mln widzów - 20 proc. udziału w rynku).
Wśród 15 najchętniej oglądanych wieczorynek ( od stycznia 2009) jest aż 8 animacji Walta Disneya ("Myszka Miki i przyjaciele" oraz "Kubusiowe opowieści"). Największą widownię zgromadziły jednak nadane w Nowy Rok "Smerfy"(4,27 mln widzów).