Polacy wybrali TVN24. Tyle osób oglądało wieczory wyborcze w telewizji

Liderem oglądalności została Grupa TVN
Liderem oglądalności została Grupa TVN
Źródło zdjęć: © TVN24

17.10.2023 07:38, aktual.: 17.10.2023 07:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiadomo już, że frekwencja w ostatnich wyborach parlamentarnych, która wyniosła ponad 74 proc., jest najwyższą w dziejach III RP. Wzrost oglądalności wieczorów wyborczych odnotowały też stacje telewizyjne. Liderem był kanał TVN24.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, w wieczór wyborczy (15 października między godziną 21.00 a 21.10) aż 9,8 mln Polaków zasiadło przed telewizorami. Transmisję realizowało na żywo 13 kanałów. Najwięcej osób miało włączone TVN24 (2,64 mln, co dało stacji pierwsze miejsce na rynku telewizyjnym). Trzecia pozycja należała do TVP1 (1,76 mln), a tuż za podium uplasowała się TVP Info (1,62 mln). Drugie miejsce w tym zestawieniu zajęła TVP2, która nie emitowała przebiegu wyborów, a mecz piłki nożnej Polska - Mołdawia.

Dla porównania: transmisję 13 października 2019 r., gdy podawano poprzednie wyniki wyborów do parlamentu, obejrzało 7,96 mln widzów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tego wieczoru łącznie kanały należące do TVN (TVN24, TVN i TVN24 BiS) śledziło 4,48 mln osób. Podobnie jak w powyższym rankingu druga pozycja należała do Telewizji Polskiej (TVP1, TVP Info, TVP3 i TVP Polonia) z wynikiem 3,55 mln. Ostatnie miejsce na podium przypadło w udziale Polsatowi (Polsat, Polsat News i Wydarzenia24), która w sumie zebrała przed telewizorami 1,72 mln Polaków.

Przypomnijmy, że Państwowa Komisja Wyborcza opublikowała już dane z 99,89 proc. obwodów do głosowania. Wyniki prezentują się następująco: Prawo i Sprawiedliwość -  35,43 proc., Koalicja Obywatelska - 30,66 proc., Trzecia Droga - 14,41 proc., Lewica - 8,60 proc. oraz Konfederacja - 7,16 proc. głosów. Rekordowa frekwencja wyniosła 74,34 proc.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" sprawdzamy, jak bardzo Netflix zmasakrował "Znachora", radzimy, dlaczego niektórych seriali lepiej nie oglądać w Pendolino oraz żegnamy się z "Sex Education", bo chyba najwyższy już czas, nie? Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (6)
Zobacz także