Polacy niewolnikami telewizji
Jak wynika z najnowszego sondażu IQS & Quant Group oglądanie telewizji (75%), przebywanie razem z rodziną (74%) i robienie zakupów (70%) to najpopularniejsze sposoby spędzania przez Polaków wolnego czasu.
Niewolnicy telewizorów
Zakupy
Zakupy jako sposób na spędzanie wolnego czasu to domena kobiet. Aż 81% pań preferuje właśnie tę rozrywkę.
Z kolei chodzenie po sklepach stanowi rozrywkę tylko dla 48% mężczyzn.
Dbają o wygląd
Dokładnie ten sam odsetek mężczyzn dba w wolnej chwili o wygląd, gdy wśród przedstawicielek płci pięknej odsetek sięga 75%.
57% kobiet i 29% mężczyzn w wolnym czasie czyta kolorowe czasopisma.
Sport
Niemal 60% młodych Polaków (20-29 lat) i tylko 33% ich rówieśniczek oddaje się w wolnych chwilach zajęciom sportowym.
Jednak kobiety są bardziej wytrwałe w swoich ćwiczeniach. Po ukończeniu 30 roku życia tylko nieznaczna część kobiet rezygnuje z ćwiczeń, podczas gdy u mężczyzn odsetek spada do 33%.
Czas telewizji
Z sondażu przeprowadzono w maju na 1000-osobowej grupie Polaków w wieku 20-55 lat wynika, że 75% Polaków swój wolny czas najchętniej spędza przed telewizorem.
Najpopularniejszy serial
A co najchętniej oglądają Polacy? Na pewno wielu z nich spędza wieczory z bohaterami serialu "M jak miłość".
Produkcja TVP2 jest nadal najpopularniejszym serialem w Polsce. Cieszy się ogromną popularnością i sympatią widzów.
Hit
Serial "M jak miłość" pozostaje hitem Dwójki, chociaż jego widownia w sezonie 2008/2009 spadła w porównaniu do poprzedniego roku o pół miliona osób.
Do 100 mln zł wzrosły natomiast cennikowe wpływy reklamowe, które przynosi ta produkcja - informują Wirtualnemedia.pl.
Widownia
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, iż w okresie od września ubiegłego roku do połowy czerwca br. nadawane w poniedziałki i wtorki o 20.40 odcinki "M jak miłość" oglądało średnio 8,23 mln widzów.
W poprzednim sezonie, gdy serial emitowany był o 20.10, cieszył się o 6 proc. wyższą widownią - miał bowiem 8,74 mln oglądających.
Pierwsze miejsce
Mimo zmniejszenia się oglądalności obyczajowej produkcji, Dwójka w paśmie jej emisji była zdecydowanym liderem rynku.
Udział zajmującego drugie miejsce w tym paśmie Polsatu wyniósł 13,43 proc., trzeci TVN miał 12,19 proc. udziału, a czwarta Jedynka - 8,73 proc.