Trwa ładowanie...

Polacy nie chcą ambitnej muzyki? Disco polo zostawia konkurencję w tyle

Wyniki oglądalności wskazują jasno, które kanały tematyczne widzowie wybierają najchętniej. Królują te... z disco polo.

Polacy nie chcą ambitnej muzyki? Disco polo zostawia konkurencję w tyleŹródło: Youtube.com
d22brt1
d22brt1

Jak wynika z badań oglądalności Nielsen Audience Measurement przygotowywanych dla portalu wirtualnemedia, wśród telewizyjnych kanałów muzycznych widzowie najchętniej oglądają Polo TV. Stacja pokonała 4funTV, kanał nadający szeroko pojętą muzykę rozrywkową (choć i ten awansował z miejsca trzeciego na drugie). Podium zamyka należący do Polsatu Disco Polo Music. Tuż za podium z kolei znalazła się Starz TV z hitami z minionych dekad. Najwięcej straciła Eska TV, która z drugiego miejsca spadła aż na siódme.

Wyniki oglądalności potwierdzają jedynie tezę, że branża disco polo ma się naprawdę dobrze. Wystarczy wspomnieć chociażby Zenona Martyniuka, którego kariera przechodzi prawdziwy renesans. Odkąd nasi piłkarze przysporzyli piosence "Przez twe czy zielone" popularności, nie ma chyba w kraju osoby, która by jej nie znała. O tym, że słuchacze też "oszaleli", świadczy też ostatni sylwestrowy koncert TVP i widowiskowy występ Martyniuka i Maryli Rodowicz. TVP poszła za ciosem i stworzyła nawet dokument "Discopoland", w którym przybliża widzom tajniki pracy popularnych w tym gatunku wykonawców. Stacje telewizyjne prześcigają się, w organizwaniu festiwali, na które zapraszają gwiazdy disco polo. Już na początku lata ma się odbyć "Wrocław w rytmie disco" Polsatu (14 czerwca), a TVP - 25 czerwca zorganizuje galę "25 lat disco polo w Polsce". Trudno się dziwić, ubiegłoroczny festiwal Polsatu "Disco pod gwiazdami" już cieszył się sporą popularnością.

O tym, że wykonawcy disco polo nie mogą narzekać na zarobki, artyści mówią otwarcie. – W latach dziewięćdziesiątych rocznie musiały ukazywać się co najmniej dwie kasety, dzisiaj wydajemy średnio jedną płytę w ciągu roku – opowiadał Sławomir Świerzyński, w rozmowie z bankier.pl. Największą popularnością wśród fanów cieszyła się płyta "Wszyscy Polacy" która sprzedała się w nakładzie niemal 2,5 mln egzemplarzy. Obecnie wielkości te nie są aż tak imponujące, ale nadal płyty Bayer Full rozchodzą się bardzo dobrze, o czym mogą świadczyć ubiegłroczne wyniki sprzedaży, gdyż zespół sprzedał dokładnie 141 tys. płyt. Tomasz Niecik z kolei przyznał w show Kuby Wojewódzkiego, że w niewiele ponad rok zarobił pół miliona złotych. Chcecie wiedzieć więcej? Zajrzyjcie do poniższych materiałów.

Zobacz także: Radek Liszewski zapewnia: "Punkowca i discopolowca łączy scena"

Tu pobierzesz za darmo aplikację Program TV:

d22brt1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d22brt1