"Piąty stadion": Czy emitując serial, złamano prawo?
To się nazywa antenowy debiut! Wysoka oglądalność nowego serialu TVP zaskoczyła wiele osób. "Piąty stadion" to produkcja przygotowana specjalnie z okazji EURO 2012. Przedstawiała losy grupy przyjaciół kochających piłkę nożną. Popularna seria trafiła pod lupę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Co wzbudziło jej zainteresowanie?
Serial pod lupą KRRiT
Serial pod lupą KRRiT
"Piaty stadion" emitowany był m.in. tuż przed transmisjami kolejnych meczów, co zapewne miało wpływ na wysoką oglądalność. Produkcja znalazła się w pierwszej w pierwszej dziesiątce rankingu Wirtualnemedia.pl najpopularniejszych seriali emitowane od 1 stycznia do 26 czerwca br.
Najwięcej, bo 4,3 mln osób, oglądało odcinek z 12 czerwca. Taki wynik uplasował serial na siódmym miejscu listy. Gorzej wypadły dobrze znane widzom serie, takie jak "Na Wspólnej" czy "Klan".
Serial pod lupą KRRiT
Popularną produkcją zainteresowała się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Ich uwagę zwróciło lokowanie marki piwa w poszczególnych odcinkach serialu. Podejrzewano tym samym, że "Piąty stadion" złamał ustawę o radiofonii i telewizji.
Co wzbudziło takie kontrowersje?
Serial pod lupą KRRiT
Produkcja, sponsorowana przez znany polski browar, emitowana była na antenie TVP przed godziną 20.00. Według ustawy w tym czasie reklama napojów alkoholowych jest zabroniona. Podejrzewano też, że audycja była ukrytym spotem promocyjnym.
Poszczególne epizody wyświetlanej na antenie TVP produkcji zostały szczegółowo przeanalizowane przez KRRiT.
Serial pod lupą KRRiT
Okazało się jednak, że w żadnym z odcinków emitowanych w przed godziną 20.00 nie było widać nazwy piwa. W związku z tym, nie ma więc mowy o umyślnej próbie lokowania produktu.
Mimo że na ekranie nie pojawiało się logo producenta alkoholu i tak serial kojarzony był z konkretnym wytwórcą...