Paulina Smaszcz-Kurzajewska naruszyła zasady etyki TVP
Czy będą wyciągnięte konsekwencje?
Prezenterka będzie miała kłopoty?
**Komisja Etyki Telewizji Polskiej skrytykowała udział Pauliny Smaszcz-Kurzajewskiej w kampanii biżuterii Claudio Canziana.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )
Paulina Smaszcz-Kurzajewska
W opinii komisji prezenterka naruszyła w ten sposób zasady etyki dziennikarskiej TVP.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )
Wiedziała, że łamie zasady?
Przypomnijmy, że informacja o udziale Pauliny Smaszcz-Kurzajewskiej w kampanii promującej biżuterię włoskiego projektanta Claudio Canziana została podana kilka dni temu.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )
Przeholowała...
Prezenterka porannego programu „Pytanie na śniadanie” w TVP2 jako twarz tej marki wzięła udział w sesji zdjęciowej, z której zdjęcia opatrzyła m.in. napisem „TVP” ujętym w serce.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )
Zasady są jasne
Komisja Etyki Telewizji Polskiej oceniła, że Smaszcz-Kurzajewska naruszyła w ten sposób zasady etyki dziennikarskiej TVP, w szczególności reguły mówiące, że należy czytelnie oddzielać swoją prywatną działalność od pracy w telewizji publicznej oraz że dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją reklam ani występować w programach reklamowych, zwłaszcza jeśli zachodzi podejrzenie, że w grę wchodzą korzyści materialne.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )
Przepisy obowiązują każdego
Komisja podkreśliła, takie zasady obowiązują zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników TVP.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )
Oświadczenie jest jednoznaczne
W oświadczeniu komentującym udział Smaszcz-Kurzajewskiej w kampanii biżuterii Claudio Canziana czytamy, że:
„Komisja Etyki TVP jest głęboko zaniepokojona tym faktem, który świadczy albo o braku niezbędnej świadomości etycznej, albo lekceważeniu standardów etycznych obowiązujących dziennikarzy telewizji publicznej”.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )
To nie pierwszy taki przypadek w TVP
Przypomnijmy, że w połowie czerwca komisja w podobny sposób skrytykowała zaangażowanie Beaty Sadowskiej, innej prezenterki „Pytania na śniadanie”, w działania promujące Toyotę.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )