Numer jeden w 84 krajach. Nowość Netfliksa pobiła rekord
Główny bohater ekranizacji "One Piece" nie został jeszcze wymarzonym królem piratów, ale jego serial króluje na szczycie najpopularniejszych produkcji. Po niespełna tygodniu nowy hit Netfliksa przebił dotyczhasowy rekord ustanowiony przez "Wednesday" i czwarty sezon "Stranger Things".
06.09.2023 | aktual.: 06.09.2023 18:39
Aktorski serial "One Piece", będący ekranizacją kultowej serii mangi/anime pod tym samym tytułem, zadebiutował na Netfliksie 31 sierpnia. Przez pierwsze dni był najchętniej oglądanym programem w 84 krajach, ustanawiając nowy rekord. Poprzedni najlepszy wynik - TOP 1 w 83 krajach - należał do "Wednesday" i czwartego sezonu "Stranger Things".
Za aktorski "One Piece" odpowiada duet showrunnerów Matt Owens i Steven Maeda ("Helix", "Pan Am"), którzy wzięli na swoje barki nie lada ciężar. Po pierwsze, "One Piece" to jeden z największych fenomenów popkulturowych na całym świecie. Nowe rozdziały mangi wychodzą nieustannie od lipca 1997 r. A serial anime, który również jest kręcony do dziś, wystartował w japońskiej telewizji dwa lata później.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Po drugie, aktorskie wersje filmów czy seriali anime rzadko kiedy cieszą się uznaniem fanów. Wystarczy wspomnieć takie tytuły jak "Dragon Ball: Ewolucja", "Cowboy Bebop", "Death Note" czy "Ghost in the Shell". W oczach wielu "One Piece" od Netfliksa był skazany na porażkę, tymczasem pierwszy sezon okazał się zaskakująco udany.
Świadczą o tym chociażby opinie krytyków z całego świata, które zebrał serwis Rotten Tomatoes. Średnia ocen "One Piece", wystawianych przez profesjonalnych recenzentów, wynosi aż 84 proc. A użytkownicy serwisu (tzw. "zwykli widzowie") ocenili go jeszcze wyżej (96 proc.).
ONE PIECE | Official Trailer | Netflix
Wieść o sukcesie "One Piece" na całym świecie pojawiła się w momencie ujawnienia budżetu tej superprodukcji. Okazuje się, że każdy z ośmiu odcinków kosztował bagatela 17 mln dol. Dla porównania - ostatnie epizody "Gry o tron", jednej z najdroższych produkcji w dziejach telewizji, kosztowały HBO średnio 15 mln dol.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" wplątujemy się w "Ukrytą sieć", wracamy do szokującego procesu "Depp kontra Heard" oraz ponownie zasiadamy do kanapkowej uczty w "The Bear". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.