Oglądalność "Va Banque". W TVP musi być spore zdziwienie

Przemysław Babiarz jest prowadzącym "Va Banque" od 2020 r.
Przemysław Babiarz jest prowadzącym "Va Banque" od 2020 r.
Źródło zdjęć: © fot. TVP

19.03.2024 10:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Powrót "Va Banque" na antenę TVP2 można uznać za udany. Teleturniej cieszy się na tyle dużą oglądalnością, że przebija pod kątem udziału średnią samej stacji.

"Va Banque" to polska wersja amerykańskiego formatu "Jeopardy!", który powstał w latach 60. Jego formuła polega na tym, że uczestnicy muszą odpowiadać na zadane hasła pytaniami w formie zdań oznajmujących. W TVP2 po raz pierwszy można było oglądać ten cykl w latach 1996-2003. W tym okresie wyemitowano siedem sezonów, na które złożyło się 566 odcinków. Gospodarzem cyklu był aktor i prezenter Kazimierz Kaczor.

Format wrócił na antenę w 2020 r. Jego prowadzącym został doskonale wszystkim znany Przemysław Babiarz. Pomysł z reaktywacją okazał się trafiony, bo średnia widownia nowego sezonu wyniosła średnio niemal 900 tys. Z kolei średnia widownia z całego sezonu 2021/2022 dobiła do 1,35 mln osób. Niemal identyczne wyniki program osiągnął w sezonach 2022 i 2023.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sytuacja programu, a właściwie Babiarza trochę się skomplikowała po grudniowej zmianie władzy w TVP. Nie brakowało głosów, że prowadzący pożegna się ze swoją pracą. Te okazały się jednak przesadzone. A nowe odcinki teleturnieju, które Dwójka pokazuje od 16 lutego, od poniedziałku do soboty, cały czas cieszą się niemałą popularnością.

Według danych Nielsena, stacja podczas emisji programu ma średnio 7,49 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 4,61 proc. w komercyjnej 16-49 oraz 5,21 proc. w komercyjnej 16-59. Dotychczas (dane do 11 marca) najwięcej widzów przyciągnął odcinek z 5 marca – 1,01 mln.

"Va Banque" średnio ogląda 782 tys. widzów. W grupie ogólnej 4+ udział w czasie emisji programu jest wyższy od średniej stacji. A ta w lutym miała średnio 6,95 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 4,98 proc. w komercyjnej 16-49 oraz 5,15 proc. w komercyjnej 16-59. Takie a nie inne wyniki TVP2 są rzecz jasna spowodowane faktem, że część widzów przerzuciła się na oglądanie TV Republika po odejściu propagandowcyh pracowników Telewizji Polskiej za czasów PiS.

W 50. odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się serialem (!) "Pan i Pani Smith", przeżywamy transformacje aktorskie w "Braciach ze stali" i bierzemy na warsztat… "Netfliksową zdradę". Żeby dowiedzieć się, czym jest, znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (9)
Zobacz także