Netflix w tarapatach. To najsłabiej oceniany serwis streamingowy
Według najnowszych badań satysfakcji użytkowników serwisów streamingowych na amerykańskim rynku najsłabiej ocenianą platformą oferującą filmy i seriale w cenie miesięcznego abonamentu jest Netflix. Gigant znalazł się na samym dnie, pomimo faktu, że wciąż króluje w rankingu popularności. Jak to się mogło stać? M.in. o tym rozmawiamy w najnowszym odcinku "Clickbaitu".
30.06.2022 | aktual.: 30.06.2022 17:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak donosi "Variety", w niedawno zakończonym badaniu Whip Media jedynie 62 proc. użytkowników Netfliksa zadowolone jest z treści, które są na nim udostępniane. Najpopularniejsza platforma streamingowa na świecie przegrywa na tym polu nawet ze zdecydowanie mniej popularnymi Apple TV+ (63 proc.) czy niedostępnym w Polsce Peacockiem (64 proc.). Jakościowo najlepiej oceniane są zaś niedawno uruchomione w Polsce HBO Max (85 proc.) oraz Disney+ (83 proc.).
To kolejny cios dla Netfliksa po tym, gdy w kwietniu bieżącego roku okazało się, że po raz pierwszy od 10 lat gigant stracił klientów. Mimo iż wciąż jest ich ponad 200 mln, w pierwszym kwartale 2022 r. z platformy przestało korzystać blisko 200 tys. subskrybentów, co przełożyło się na spadek wyceny platformy. Pojawienie się w wielu nowych krajach konkurencyjnych serwisów z wyżej ocenianymi przez widzów filmami i serialami może oznaczać jednak jeszcze więcej kłopotów w kolejnych miesiącach.
M.in. o tym rozmawiamy w najnowszym odcinku podcastu WP Kultura, który możecie słuchać na Spotify, w Google Podcasts oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach. Najnowszy odcinek dostępny jest też poniżej:
Oprócz pogarszającej się sytuacji Netfliksa tematem odcinka jest także premiera "Elvisa", w związku z którą rozmawiamy też o innych (i zdecydowanie lepszych) produkcjach opowiadających historie życia znanych ludzi, a także o fatalnej kinowej ramówce wakacyjnej. Jak się okazuje, mimo końca pandemii, w kinach prawdziwych hitów będzie jak na lekarstwo. Polecamy więc te, na które warto sypnąć groszem.
Nowe odcinki "Clickbaitu" ukazują się co dwa tygodnie i dostępne są na wszystkich najpopularniejszych platformach podcastowych.