2. Lis i Kurzajewski oraz ich zabawa z reklamą
Komisja Etyki TVP rozpatrzyła sprawę Macieja Kurzajewskiego, który wystąpił w reklamie banku PKO BP.
Jej zdaniem, redaktor złamał zasady etyki dziennikarskiej obowiązujące w stacji, użyczając swojego wizerunku w komercyjnym spocie. Ostatecznie Kurzajewski został zawieszony. Podzielił więc los swojej żony, Pauliny Smaszcz-Kurzajewskiej, która w lipcu 2010 roku została odsunięta od "Pytania na śniadanie", za reklamowanie biżuterii.
Podczas ostatniego posiedzenia Komisja zajmowała się też głośnym przypadkiem lokowania produktów na blogu Tomasza Lisa: siłowni w hotelu oraz napoju izotonicznego.
Jak ujawnił serwis Press.pl, gospodarz programu "Tomasz Lis na żywo" osobiście pojawił się na zebraniu Komisji. Starał się przekonać jej członków, w jego internetowym wpisie w rzeczywistości nie było żadnej reklamy.
Jak się okazało, prezenterowi udało się wyjaśnić całą sprawę. Komisja Etyki Reklamy w działaniu Lisa nic sprzecznego z etyką jednak nie widzi. Bohdan Pawłowicz, sędzia Komisji, powiedział, że reklama natywna czy też lokowanie produktu nie jest tym samym co reklama, a więc z punktu widzenia Komisji sprawa nie istnieje.
Czy to oznacza, że w TVP są równi i równiejsi?