Netflix plus Reeves. Cały świat oszalał na punkcie polskiej produkcji
Produkcja polskiej firmy CD Project "Cyberpunk 2077" miała premierę pod koniec 2020 r. Nie wszystko poszło po myśli jej twórców. Tuż po premierze stała się hitem, ale dość szybko zaczęła tracić graczy. Dwa lata później serial Netfliksa sprawił, że "Cyberpunk 2077" ponownie stał się ogromnym przebojem.
W czerwcu 2019 r. setki tysięcy osób oglądało galę największych targów gier wideo na świecie, podczas której zaprezentowany został zwiastun "Cyberpunka 2077". Na ekranach pojawił się wirtualny Keanu Reevesa, a po chwili w oparach dymu wyszedł na scenę Keanu, we własnej osobie. Publiczność szalała z zachwytu.
Gwiazdor opowiadał o grze i swoim w niej udziale. Polska produkcja CD Projekt stała się największym wydarzeniem targów. Jednak ogromny entuzjazm gwałtownie ostygł w dniu premiery. Gra zawierała bowiem masę błędów, nie działała poprawnie na wszystkich konsolach. Jej twórcy musieli zmierzyć się z ogromną falą krytyki. Nie oznacza to wcale, że "Cyberpunk 2077" poniósł klęskę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zgodnie z raportem podsumowującym ubiegły rok, sprzedaż "Cyberpunka 2077" przekroczyła 18 mln kopii. Wpływy ze sprzedaży gry na całym świecie sięgnęły ponad miliard dolarów. Przychód CD Projekt w ubiegłym roku wyniósł 888 mln zł, a zysk sięgnął ponad 200 mln zł. Tymczasem wiele wskazuje na to, że rok 2022 będzie dla polskiej gry jeszcze bardziej dochodowy.
Wszystko za sprawą serialu "Cyberpunk: Edgerunners", który kilkanaście dni temu pojawił się na Netfliksie. Na platformie streamingowej nie stał się on wielkim przebojem. Fakt, że jest to animowana produkcja adresowana do dorosłych widzów, mocno zredukował grupę odbiorców. Ale recenzje serial zbierał wyśmienite. Na Rottentomatoes 100 proc. pozytywnych opinii krytyków i 97 proc. widzów.
Jednak, co ważne dla polskiego produktu, od momentu pojawianie się serialu na Netfliksie nastąpił ogromny wzrost popularności gry video. "Cyberpunk 2077" w minionym tygodniu stał się najlepiej sprzedająca się grą na rynku. A liczba aktywnych graczy z kilkunastu tys. wzrosła do miliona.
"Każdego dnia tego tygodnia Night City odwiedzało milion graczy, zarówno nowych, jak i powracających.Chcieliśmy skorzystać z tej okazji i podziękować Wam za to, że jesteście z nami i gracie w tę grę. Dzięki, Chooms!" – poinformował w mediach społecznościowych CD Projekt.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" znęcamy się nad "Pierścieniami Władzy" i "Rodem Smoka", wspominamy seriale z lat 90. oraz śpiewamy hymn ku czci królowej. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.