Milion w "Milionerach" bez rekordu widowni
Tylko 2,8 mln widzów oglądało niedzielne wydanie teleturnieju TVN „Milionerzy”, w którym Krzysztof Wójcik jako pierwszy w Polsce wygrał milion zł. Nie była to jednak rekordowa widownia w historii programu.
TVN w czasie nadawania odcinka miał 21,31 proc. udziału w grupie 4+ oraz 24,28 proc. w komercyjnej 16-49 i zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym, za TVP 1, która pokazywała w tym czasie „Ojca Mateusza” i teleturniej „Jaka to melodia” przyciągając 4,32 mln oglądających (jej udział wyniósł odpowiednio 33,11 proc. i 27,64 proc.) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl.
30.03.2010 | aktual.: 25.11.2013 11:03
Wynikowi niedzielnego wydania „Milionerów” daleko jednak np. do widowni odcinka z początku kwietnia 2008 roku, gdy 21-letnia Paulina Kowalczyk stanęła przez pytaniem za milion zł. Jej zmagania oglądało wtedy 4,95 mln widzów, co dało stacji odpowiednio 45,48 proc. i 47,63 proc. udziału.
Odcinek z główną wygraną był jednak najpopularniejszy w obecnej serii programu, która po czterech wydaniach przyciąga średnio 2,62 mln widzów, co daje TVN-owi 18,50 proc. udziału w 4+ i 19,18 proc. w 16-49. To mniej niż rok temu, gdy niedzielne wydania „Milionerów” (program nadawano też wtedy w soboty) oglądało 2,86 mln osób, a udział kanału wynosił odpowiednio 19,71 proc. i 19,60 proc.
Obecnie w czasie emisji teleturnieju TVN jest wiceliderem rynku za wspomnianą już Jedynką, która emitując „Ojca Mateusza” i program „Jaka to melodia?” ma 33,19 proc. udziału w 4+. Za TVN-em ze znaczeni gorszymi wynikami plasują się Polsat (12,24 proc.; „Hotel 52”, „Wydarzenia”) i TVP 2 (8,42 proc.; „Panorama”, „Sport Telegram”, „Pogoda”, „Powiedz tak”). TVN jest drugi także w grupie komercyjnej.
Z danych wynika, że teleturniej oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku 25-34 i powyżej 45. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )