Medioznawca ocenił prezesurę Kurskiego
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Telewizja Polska udostępniła podsumowanie pracy byłego prezesa Jacka Kurskiego. Pokonał konkurencję w sferze rozrywkowej.
Przez ostatnie dwa lata Telewizja Polska zanotowała wzrost pozycji na rynku. Łączny wzrost TVP1 i TVP2 to 2,8 proc., a kanałów tematycznych o 2,2 proc. Pod sterami Jacka Kurskiego Telewizja Polska postawiła na rozwój Teatru Telewizji. Liczba premier wzrosła z 9 w 2016 r. do 27 w 2019 r. Powstało też sporo produkcji własnych, jak "Korona królów", "Stulecie Winnych" czy "Młody Piłsudski".
Wielkim suckesem okazała się Eurowizja Junior. Wygrana Roksany Węgiel, a rok później Viki Gabor, to nie wszystko. Europejska Unia Nadawców ogłosiła, że impreza przyciągnęła największą publiczność od 2006 r.
Wreszcie organizowany przez TVP Sylwester Marzeń z Dwójką w 20019 r. zostawił konkurencję daleko w tyle.
Prezesurę Jacka Kurskiego ocenił w rozmowie z Radiem PiK medioznawca prof. Radosław Sajna: - Telewizja publiczna jest nowocześniejsza niż była kilka lat temu i tutaj duża rola prezesa telewizji, który tym wszystkim koordynuje. Pod względem technologicznym Telewizja Polska jest dzisiaj w awangardzie na polskim rynku telewizyjnym. Jeśli chodzi o tę dynamikę przekazu, o nowoczesność od strony technologicznej, to z pewnością mamy do czynienia z pewnym sukcesem prezesa i z tego można go rozliczać w pozytywny sposób.
Jacek Kurski był prezesem TVP od 2016 r. Jego odwołania domagał się prezydent Andrzej Duda. To był warunek podpisania ustawy o rekompensacie abonamentowej, na mocy której TVP do 2024 r. corocznie będzie otrzymywać prawie 2 mld zł.
Kurski jednak zostaje w Telewizji Polskiej. Ma nowe stanowisko. Od teraz będzie doradcą Zarządu TVP.