Tajna broń niemieckiego kina
Baarová przyjechała do Niemiec pod koniec 1934 roku. W swojej ojczyźnie była już znaną aktorką – debiutowała trzy lata wcześniej w świetnie przyjętej „Karierze” Pavla Czamrdy. Ściągnął ją tam intratny kontrakt ze słynną UFĄ, w tamtym czasie jedną z najprężniej działających i największych wytwórni filmowych na świecie.
Studio wiązało z dwudziestolatką wielkie nadzieje. Baarová miała być tajną bronią niemieckiego przemysłu filmowego, odpowiedzią na promowane przez Hollywood gwiazdki. Już pierwsza produkcja z jej udziałem, sentymentalna komedia „Barkarola”, okazała się wielkim sukcesem, choć zagraniczni krytycy okazali duży sceptycyzm, nazywając Lidę „dobrze zbudowaną”.
Na punkcie aktorki oszalał jej filmowy parter - zakochany na zabój Gustaw Frohlich zostawił dla niej żonę. Para zamierzała się pobrać, jednak plany te pokrzyżował potężny rywal, z którym aktor nie mógł się mierzyć - minister propagandy III Rzeszy, Joseph Goebbels.