Lee Phillip Bell nie żyje. Stworzyła ulubiony serial polskich seniorów
Lee Phillip Bell zaczynała jako prowadząca talk shows w amerykańskiej telewizji, ale świat zapamięta ją z innej roli. To ona wymyśliła "Modę na sukces".
27.02.2020 23:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dzieci słynnej producentki telewizyjnej wydały oświadczenie, w którym poinformowały o śmierci "ukochanej i wspierającej żony, matki i babci". Lee Phillip Bell zmarła 25 lutego w wieku 91 lat. "Wzbogaciła życie wszystkich, którzy ją znali" – pisali krewni producentki dwóch najdłużej emitowanych oper mydlanych w amerykańskiej telewizji.
Phillip Bell z początku wcale nie wiązała swojej kariery z telewizją. Na studiach zrobiła dyplom z mikrobiologii. Później pomagała prowadzić rodzinną kwiaciarnię, gdzie pracowali także jej bracia. Jeden z nich prezentował w lokalnej telewizji kompozycje kwiatowe i czasami zabierał siostrę na nagranie, która wkrótce zajęła jego miejsce.
W wieku 25 lat zaczęła prowadzić autorskie programy ("Meet Miss Lee", "Mornin’ Miss Lee", "The Lee Phillip Show"). Dzięki pracy w telewizji poznała przyszłego męża, Williama J. Bella, z którym przeżyła wspólnie 51 lat (zmarł w 2005 r.). Bell był z początku agentem reklamowym, ale razem z żoną stworzył duet producencki, specjalizujący się w operach mydlanych.
Największe osiągnięcia Lee Phillip Bell i jej męża to "Żar młodości" i "Moda na sukces" – dwa najdłużej emitowane seriale w amerykańskiej telewizji.
"Żar młodości" ("The Young and the Restless") trafił na antenę w 1973 r. i jest ciągle emitowany. W Polsce pojawił się 2 września 1997 r. i do sierpnia 2000 r. Polsat wyemitował 780 odcinków z lat 1992-1995. W 2008 r. serial powrócił na antenę, ale po roku stacja zawiesiła emisję bez podania przyczyny.
"Moda na sukces" ("The Bold and the Beautiful") to z kolei najdłużej emitowany serial w Polsce. Hit TVP1 debiutował we wrześniu 1994 r. i nie schodził z anteny przez 20 lat. Spadająca oglądalność i rosnące koszty licencyjne spowodowały trudną decyzją o zdjęciu "Mody na sukces" z ramówki Jedynki. Ale od 2015 r. kolejne odcinki zaczęły się pojawiać na internetowej platformie Player związanej z TVN-em.
W USA "Moda na sukces" ma już ponad 8 tys. odcinków. "Żar młodości" – ponad 11 tys., a kolejne sezony mają powstawać co najmniej do 2024 r.