"Kuba Wojewódzki": program stracił widzów, ale nie zniknie z anteny
Odcinki 20. serii "Kuby Wojewódzkiego" oglądać można było we wtorki w TVN o godz. 22.30, w okresie od 16 lutego do 17 maja br. Program oglądało średnio 1,28 mln osób, co zapewniło stacji 13,68 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 16,88 proc. w grupie komercyjnej 16-49, wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W porównaniu z emitowaną rok temu 18. edycją talk-show, "Kuba Wojewódzki" stracił 100 tys. widzów, ale minimalnie wzrósł jego udział w grupie komercyjnej. Wówczas program śledziło średnio 1,38 mln osób, a udział TVN wynosił wtedy odpowiednio 14,80 proc. oraz 16,72 proc.
19.05.2016 | aktual.: 20.05.2016 13:02
Najchętniej oglądany odcinek zgromadził przed telewizorami 1,91 mln widzów. Była to premiera ostatniej serii show. Odcinek wyemitowano wyjątkowo o 21.30, czyli godzinę wcześniej niż zwykle. O 22.30 widzowie mogli obejrzeć "Wszyscy na jednego, czyli Roast Kuby Wojewódzkiego". Specjalne wydanie programu obejrzało 1,7 mln osób. Roast miał być pierwotnie puszczony wcześniej, ale był zbyt ostry i przesunięto go na późniejszą godzinę.
TVN w paśmie nadawania programu był mimo wszystko liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP2 z "Magazynem Expressu Reporterów" i filmami dokumentalnymi (osiągając 11,53 proc. Udziału), trzecie – Polsat z "Powiedz tak!" i filmami fabularnymi (6, 38 proc.), a czwarte – TVP1 z filmami fabularnymi (5,70 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, jednak tutaj przewaga TVN nad pozostałymi konkurentami była większa, informuje portal wirtualne media. Wyniki oglądalności przesądziły o decyzji kierownictwa TVN. Jesienią na antenie pojawi się kolejny sezon "Kuby Wojewódzkiego".