Koronawirus. Kanały dla dzieci nie zanotowały wzrostu oglądalności
Koronawirus w Polsce sprawił, że zamknięto szkoły. Dzieci zostają pod opieką rodziców w domach. Postanowiliśmy sprawdzić, czy z tego powodu wzrosła oglądalność kanałów dla najmłodszych.
W obliczu epidemii koronawirusa w Polsce, rząd podjął decyzję o zamknięciu szkół. Z tego powodu dzieci spędzają teraz czas w domach. Mimo to w statystykach nie widać wzmożonego zapotrzebowania na programy dla dzieci. Za to kanały informacyjne nadal cieszą się dużą oglądalnością.
Według danych z Nielsena łączny udział oglądalności 12 stacji dziecięcych w targecie 4-12 lat za dzień 12 marca nie zmienił się względem średniej z 4 ostatnich pełnych tygodni. (Monitorowane kanały: Boomerang, Cartoon Network, Disney Channel, Disney Junior, Disney XD, MiniMini+ , Nickelodeon, Nicktoons, Nick Jr, Polsat JimJam , teleTOON+ ,TVP ABC).
Sytuacja w kraju robi się coraz bardziej poważna. Potwierdzono już 61 przypadków zakażenia koronawirusem. Polacy wyczekują kolejnych informacji na ten temat, dlatego coraz chętniej włączają kanały informacyjne.
Łączny udział oglądalności 4 największych stacji informacyjnych (TVN24, TVP Info, Polsat News, TVN24 BiŚ ) wyniósł 18%, co stanowi wzrost o 67% względem średniej z 4 ostatnich pełnych tygodni.
Liderem jest tu TVP Info z wynikiem 7,3% SHR, zaraz po nim TVN24 6,7% SHR. Oba kanały wyprzedziły oglądalnością TVP2 (Źródło: Nielsen, 10.02-8.03.20, 12.03.20; SHR%; all4+).
Wirtualna Polska również na bieżąco podaje informacje o koronawirusie. Znajdziecie je w naszej relacji na żywo.