"Korona królów" to strzał w dziesiątkę. Kurski ma kolejne powody do radości
"Korona królów" to prawdziwa żyła złota dla Telewizji Polskiej. Ile stacja zarobiła na telenoweli?
29.01.2018 | aktual.: 29.01.2018 15:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kiedy pojawiła się informacja o tym, że Telewizja Polska wyprodukuje telenowelę historyczną, nikt nie chciał wierzyć, że ten serial odniesie sukces. A jednak! "Koronę królów" ogląda kilka milionów Polaków. Dodatkowo TVP całkiem nieźle na tym zarabia, ponieważ firmy chętnie wykupują reklamy.
Według portalu wirtualnemedia.pl podały informację, że wpływy reklamowe przy premierowych odcinkach telenoweli wynosiły 1,76 mln zł. Z raportu wynika, że niemal połowę tej kwoty wydały koncerny farmaceutyczne. W okresie od 1 do 25 stycznia 2018 r. wokół "Korony królów" TVP wyemitowała łącznie 219 spotów. Ich cennikowa wartość wyniosła 1,76 mln zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemddia.pl przez Codemedia. Najwięcej pieniędzy wydały koncerny farmaceutyczne - 831 tys. zł. Na drugi miejscu uplasowały się środki osobistej pielęgnacji ciała - 218 tys. zł, a na trzecim finanse - 151 tys. zł.
Tak naprawdę Telewizja Polska największe wpływy zanotowała 1 stycznia (267 tys. zł), kiedy wyemitowano dwa pierwsze odcinki.
Oglądacie "Koronę królów"?