Trwa ładowanie...
d1bl61z

Kondrat, Kot i Szyc: Najlepsi celebryci polskiej reklamy

Share
Kondrat, Kot i Szyc: Najlepsi celebryci polskiej reklamy
Źródło: AKPA
d1bl61z

Marek Kondrat dla ING, Tomasz Kot dla Netii i Borys Szyc dla Axe zdecydowanie najlepiej spośród rodzimych gwiazd sprawdzili się w reklamach - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Polska reklama celebrytami stoi nie od dziś. Szczególnie często gwiazdy pojawiają się w kampaniach banków, które do swoich działań marketingowych zaangażowały już ponad 50 znanych osób (więcej na ten temat). Właśnie rozpoczęła się kampania wprowadzająca na nasz rynek bank Crédit Agricole, której twarzą jest francuska aktorka Juliette Binoche. Gwiazdy do kampanii launchingowych nie wahają się też angażować marketerzy z innych branż - w połowie br. start T-Mobile w Polsce promował Jan Nowicki (zobacz spot, w którym wystąpił).

Postanowiliśmy więc zapytać przedstawicieli naszej branży reklamowej o najlepsze polskie kampanie z udziałem celebrytów. Pod uwagę wzięliśmy tylko akcje zrealizowane w ciągu ostatnich dwóch lat. Sami doliczyliśmy się ponad 70 gwiazd, które wystąpiły w tym czasie w reklamach o zasięgu ogólnopolskim. Niektóre znane twarze (m.in. Zygmunt Chajzer, Katarzyna Cichopek, Artur Żmijewski) zdążyły się pojawić przez ten okres w kilku kampaniach. Podobnie niektóre firmy - przede wszystkim ING Bank Śląsk, BZ WBK, Bank Millennium i Grupa Żywiec dla piwa Żywiec - do swoich reklam zaangażowały po kilku celebrytów.

d1bl61z

To zdecydowanie złoty czas w karierze Borysa Szyca (fot. AKPA)

Osoby z 9 agencji reklamowych poprosiliśmy o wybranie 10 najlepszych przykładów współpracy gwiazdy z marką. Przekładając te wskazania na punkty i sumując je, otrzymaliśmy ranking czołowych polskich celebrytów w reklamach ostatnich dwóch lat. Wyboru i oceny dokonali dla nas Monika Szadkowska-Jurek (client service director w Momentum Worldwide), Katarzyna Kijas i Łukasz Skotnicki (strategic plannerzy w S4), Jan Mosiejczuk, (head of strategy w San Markos), Daria Szajnar (strategic planning director w Lowe GGK), Marcin Wiśniewski (dyrektor kreatywny White Rabbit), Tomasz Czarnecki (general manager Agency 4People), Piotr Małkiewicz i Jacek Praszałek (dyrektorzy kreatywni Kropki Bordo), Tomasz Graszewicz (managing and strategy director agencji Up) oraz account directorzy Monika Katana i Magdalena Klimaszewska oraz junior strategic planner Mateusz Włosek (wszyscy z JWT Warsaw).

[

]( http://www.wirtualnemedia.pl )

d1bl61z

* W tym temacie: KAMMEL LAMENTUJE I WSPOMINA ŻYCIOWĄ PORAŻKĘ*

Zobacz także:

Mariusz Brzozowski: Modowa kakofonia Edyty Górniak

[

Jurorka znowu pokazala za dużo! Czy to jest jeszcze sexy?! ]( http://teleshow.pl/gid,13387625,img,13387656,kat,,sid,144,title,Najwiekszy-wygrany-Bitwy-na-glosy-biust-Wegorzewskiej,galeria.html )
[

Tancerki „Tańca z gwiazdami” mówią całą prawdę o programie ]( http://teleshow.pl/gid,13400409,img,13400439,kat,,title,Tancerki-Tanca-z-gwiazdami-mowia-cala-prawde,galeria.html )
[

Takiej jej nie znacie!Czy Kożuchowska wolałaby ukryć te zdjęcia? ]( http://teleshow.wp.pl/malgorzata-kozuchowska-takiej-jej-nie-znacie-6026604057236609g )
[

Bohaterowie „I kto to mówi” 20 lat później ]( http://film.wp.pl/zobacz-jak-sie-zmienili-bohaterowie-komedii-i-kto-to-mowi-6025275548005505g )

d1bl61z

Na czele zestawienia najlepszych celebrytów polskiej reklamy znalazł się Marek Kondrat, który uzyskał 52 punkty. Aktor usługi i firmy z Grupy ING reklamuje już od 13 lat.

Reklama ING z Markiem Kondratem ma już status kultowej (fot. AKPA)

Przy czym w ostatnich kampaniach wystąpił z innymi znanymi osobami: aktorem Jackiem Braciakiem (zobacz jeden z ich wspólnych spotów), cukiernikiem Andrzejem Blikle (obejrzyj tę reklamę) i szachistą Garrim Kasparowem (zobacz ten spot). W br. Marek Kondrat w reklamach ING Banku Śląskiego składał też życzenia (zobacz to), a w ub.r - opowiadał bajki (zobacz). Natomiast w ostatniej kampanii banku u boku aktora występuje Wojciech Mecwaldowski, a spoty nawiązują do scen z filmu „Dzień świra”, w których główną rolę zagrał Kondrat. Wszystkie te reklamy wymyśliła agencja Brain.

Monika Szadkowska-Jurek
Marek Konrat to niekwestionowany polski celebryta numer jeden wszech czasów, a przynajmniej polskiej reklamy XX wieku. To zdecydowanie więcej niż zwykłe wykorzystanie celebryty. To wykreowanie „twarzy”, a nawet „ducha” banku. Jacek Barciak został wykorzystany jako świetny aktor w spotach reklamowych, o świetnych scenariuszach, więc po prostu nie mogło się nie udać. Pozostałe nazwiska to tło do całego konceptu lub ta kropka nad „i” czyniąca z całości numer jeden.

d1bl61z

Katarzyna Kijas
Świetny wybór szczególnie w dobie zaniku wszelkich wzorów i autorytetów. Kondrat to klasa sama w sobie. Jego inteligencja, błyskotliwość i poczucie humoru z pewnością przyczynią się do tego, że Klienci chętniej będą z się marką utożsamiać.

Jan Mosiejczuk
Wiarygodne i trafne połączenie osobowości Marka Kondrata z wizerunkiem banku. Odpowiednio przekonywujący z doskonałym warsztatem aktorskim. Ciekawy pomysł oraz dobre wykonanie spotów.

Daria Szajnar
Choć do końca nie jesteśmy pewni, jak postawić szacha, to jednak nie mamy wątpliwości, że Garri Kasparov i Andrzej Blikle zrobili marce tak dobrze, jak różana konfitura pączkowi. A Marek Kondrat powinien mieć prowizje od wszystkich innych polskich celebrytów reklamujących banki, to on załatwił im tę pracę.

Tomasz Czarnecki
Siła banku wyrażona przez siłę autorytetów z różnych dziedzin życia. Spokój, bezpieczeństwo, pewność, profesjonalizm - czyli to wszystko, czego oczekuje się od banku. Do tego inteligentny humor.

d1bl61z

Tomasz Graszewicz
Po wielu latach teatru jednego aktora w ING pojawiły się nowe osoby. I od razu strzał w dziesiątkę.

Monika Katana
Marek Kondrat w reklamach banku ING to już klasyka. Perfekcyjny przykład na to, że przemyślana strategia komunikacji, konsekwencja w działaniu i osadzenie celebryty w naturalnej, niewymuszonej roli może bardzo dobrze zadziałać. Trzeba tylko potraktować to jak inwestycję, nie zaś tylko jako krótkoterminowe działanie. Kolejne miejsca w rankingu zajęli Tomasz Kot reklamujący Netię (45 punktów) i Borys Szyc w kampanii dezodorantu Axe (44 punkty). Kot zagościł w reklamach Netii w połowie 2009 roku, kiedy wygrał głosowanie na twarz tej firmy - w którym startowali też Magdalena Różczka i Piotr Adamczyk - będące częścią kampanii parodiującej wybory. W następnych reklamach operatora wystąpił m.in. jako głowa rodziny Romów, hipnozyter , piłkarz , mucha, dentysta , pacjent oraz hipnotyzujący didżej. Kreację tych kampanii przygotowała agencja Brasil.

Nieźle powodzi się także Tomaszowi Kotowi (fot. AKPA)

Natomiast Borys Szyc pojawił się w ub.r. w dwóch reklamach Axe. W pierwsze przy pomocy klikera liczył zalotne spojrzenia kobiet (zobacz ten spot), a w drugiej porównywał swój wynik ze zwycięzcą internetowego konkursu tej marki (zobacz).

d1bl61z

Podziel się opinią

Share
d1bl61z
d1bl61z