RozrywkaKolejna porażka TVP. Nowe satyryczne programy straciły widzów i przegrały z konkurencją

Kolejna porażka TVP. Nowe satyryczne programy straciły widzów i przegrały z konkurencją

Nowe kierownictwo TVP zmieniło oblicze rozrywki prezentowanej na antenie Dwójki. Ograniczyło emisję kabaretonów i programów satyrycznych, pozostawiając jeden odświeżony format i prowadzając zupełnie nowe widowisko. Zmiany miały przynieść więcej ambitnej rozrywki i jak zapowiadano, wywołać śmiech, a nie rechot publiczności. Wyniki oglądalności pokazują jednak, że wizja kierownictwa nie przypadła telewidzom do gustu.

Kolejna porażka TVP. Nowe satyryczne programy straciły widzów i przegrały z konkurencją
Źródło zdjęć: © AKPA

01.06.2016 | aktual.: 02.06.2016 17:35

Czwartą edycję programu "Dzięki bogu już weekend" telewizyjna Dwójka emitowała w piątki o 22.20, od 4 marca do 27 maja bieżącego roku. Średnia oglądalność wyniosła 847 tys. osób. Dało to stacji 8,19 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 8,38 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49. Portal wirtualnemedia.pl podaje, że najchętniej oglądano pierwszy odcinek serii – przyciągnął 1,12 mln telewidzów.

Program w porównaniu z poprzednią edycją stracił około 400 tys. widzów. Trzeci sezon kabaretowego show, nadawany w piątki o 21.45 wiosną 2014 roku, oglądało bowiem 1,25 mln osób.

Obecnie program przegrał ze wszystkimi głównymi konkurentami na rynku telewizyjnym. W piątkowe wieczory Polacy dużo chętniej oglądali filmy fabularne. Liderem wyników oglądalności został TVN, drugi był Polsat, a trzecia Jedynka. W grupie komercyjnej Dwójka pokonała jedynie TVP1, co dało jej trzecie miejsce w zestawieniu.

Niewielką popularnością cieszyła się także nowa kabaretowa formuła TVP2, "Kabaretowa scena Dwójki", emitowana tuż po "Dzięki bogu już weekend". Średnia oglądalność opartego w dużej mierze na improwizacji teatralnej progamu wynosiła 334 tys. osób, co dało stacji 5,31 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 5,10 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49, wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Na portalu wirtualnemedia.pl czytamy, że najwięcej osób, 445 tys., oglądało odcinek z 18 marca.

W czasie emisji tego programu Dwójka również przegrała z konkurencją. Tym razem na prowadzenie wysunął się Polsat (11.67 proc. udziału), a na podium znalazły się TVN (8,85 proc. udziału) i TVP1 (5,49 proc. udziału). W grupie komercyjnej ponownie Dwójka wygrała jedynie z Jedynką.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)