Rozrywka"Kocham Cię, Polsko!" wygrał z konkurencją. Wszystko dzięki Barbarze Kurdej-Szatan?

"Kocham Cię, Polsko!" wygrał z konkurencją. Wszystko dzięki Barbarze Kurdej-Szatan?

"Kocham Cię, Polsko!" to patriotyczny program rozrywkowy, który w przystępny sposób poszerza wiedzę rodaków o naszej ojczyźnie. W show można śledzić zmagania gwiazd, które biorą udział w różnorodnych konkurencjach, kalamburach i zagadkach muzycznych. Początkowo (w latach 2009-2012) jego gospodarzem był Maciej Kurzajewski. W roli kapitanów dwóch drużyn oglądaliśmy Katarzynę Zielińską i Marzenę Rogalską, którą w 2012 roku zastąpiła Joanna Koroniewska. Jeszcze w tym samym roku produkcja zniknęła z ekranów.

"Kocham Cię, Polsko!" wygrał z konkurencją. Wszystko dzięki Barbarze Kurdej-Szatan?
Źródło zdjęć: © AKPA

25.05.2016 | aktual.: 25.05.2016 11:32

Po kilku latach przerwy TVP2 postanowiła reaktywować format. Nie obyło się jednak bez kilku zmian. W roli gospodyni programu wystąpiła Barbara Kurdej-Szatan. Miejsce dotychczasowych kapitanów drużyn zajęli Tomasz Kammel oraz Maciej Musiał. Producenci postanowili również wzbogacić program o nowe kategorie tematyczne. Uczestnicy mogli sprawdzić swoją wiedzę w dziedzinie poprawnej polszczyzny, literatury, a także mieli szansę odgadnąć, kto kim jest. Pojawiła się również alternatywa dla widzów. W trakcie nadawania programu prowadzone były konkursy w mediach społecznościowych, a komentarze fanów formatu pojawiały się na szklanym ekranie podczas trwania odcinka.

Obraz
© (fot. AKPA)

Innowacyjne rozwiązania, pomysły i zatrudnienie nowych gwiazd okazały się strzałem w dziesiątkę. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla serwisu wirtualnemedia.pl, średnia oglądalność całej 9. edycji "Kocham Cię, Polsko!" wyniosła 2,09 mln widzów. Najwięcej widzów zgromadził drugi odcinek, który obejrzało 2,39 mln osób. W porównaniu do poprzedniego 8. sezonu (który był emitowany jesienią 2012 roku) program zyskał aż 260 tys. widzów.

Co ciekawe, odświeżony format w paśmie emisji był liderem rynku telewizyjnego i bezapelacyjnie pokonał konkurencyjne stacje. Drugie miejsce zajął TVN, który oferował widzom "Małych gigantów" i filmy fabularne. Trzecia lokata należała do Polsatu, emitującego "Surprise, Surprise" oraz produkcje filmowe.

- Jestem zadowolony z wyników tego programu, ale ostateczna decyzja o kontynuacji "Kocham Cię, Polsko!" należy do zarządu telewizji - powiedział Maciej Chmiel, dyrektor TVP2.

Jeśli władze stacji zdecydują się na emisję kolejnego sezonu, program trafi na antenę dopiero wiosną 2017 roku. Wszystko dlatego, że telewizyjna Dwójka postanowiła wprowadzić do jesiennej ramówki 7. edycję "The Voice of Poland".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (41)