Kłopoty Netfliksa w Polsce. W ciągu miesiąca stracił blisko milion userów
W kwietniu liczba użytkowników światowego lidera serwisów VOD spadła w naszym kraju o 926,6 tys. osób. Zasięg Netfliksa zmniejszył się więc aż 13,5 proc. Zmalała też liczba osób zarejestrowanych w serwisie Player. Dużo zyskały natomiast mniejsze platformy, takie jak HBO GO, nc+ GO oraz Amazon Prime Video.
12.05.2021 13:13
Sytuacja na polskim rynku serwisów VOD robi się coraz ciekawsza. Przez wiele miesięcy na czele zestawienia, z dużą przewagą, znajdował się Netflix. Druga pozycja zarezerwowana była dla Playera. Polska platforma na moment (w miesiącu internetowej premiery "Listów do M. 4") wyprzedziła wprawdzie amerykańskiego giganta, ale potem wszystko wróciło do normy. Kwiecień może być jednak zwiastunem nadchodzącym zmian na polskim rynku VOD.
W pierwszej kolejności należy odnotować duże spadki liczby użytkowników dwóch liderów. W ciągu miesiąca Netflix stracił ich aż 926,6 tys. (minus 13,5 proc.), zaś Player blisko 466 tys. (minus 11,2 proc.). Spadek zanotował również trzeci w zestawieniu serwis CDA - Premium, ale poniósł on znacznie mniejsze straty niż wyżej wymienieni (minus 5,6 proc.). A to oznacza, że różnica pomiędzy CDA Premium, a Playerem wynosi już tylko 111 tys. użytkowników.
Najpopularniejsze serwisy VOD w Polsce w kwietniu (na podstawie badań Gemius/PBI).
1. Netflix – 5 933 736 użytkowników (20,33 proc. rynku).
2. Player – 3 677 400 użytkowników (12,6 proc).
3. CDA – Premium – użytkowników (12,22 proc).
Tracą liderzy, a rosną w siłę mniejsze serwisy, które wkrótce mogą nawet znaleźć się w czołowej trójce zestawienia. Najbliżej miejsca na podium znajduje się obecnie HBO GO, które w kwietniu zyskało 365 tys. widzów. W marcu serwis ten znajdował się dopiero na 6. pozycji, w kwietniu awansował o dwa miejsca. HBO GO miał w kwietniu 2,8 mln widzów.
W kwietniu najwięcej zyskał jednak nc+ GO, który w stosunku do poprzedniego miesiąca zwiększył liczbę użytkowników aż o 422 tys. Wzrost sięgnął niemal 50 proc. Imponujący progres. Swój udział w tym sukcesie miał zapewne serial "KLANGOR", który w serwisie VOD pojawił się 10 kwietnia.
Bardzo duży wzrost popularności zanotował także Amazon Prime Video, którego zasięg w ciągu miesiąca również zwiększył się blisko 50 proc.
Serwisy VOD na fali wznoszącej.
· HBO GO – 2 801 952 użytkowników (9,6 proc. rynku).
· nc+ GO – 1 323 864 użytkowników (4,54 proc.).
· Amazon Prime Video – 1 021 248 użytkowników (3,5 proc.).