Kolejny powrót do TVP. Wcześniej przepracowała w stacji 20 lat
Klaudia Kocimska to nowa dziennikarka programu "19:30", która przez 20 lat była związana z Telewizją Polską. Od 2017 r. nie było tam dla niej miejsca, ale teraz wróciła do korzeni. To kolejny duży transfer, zasilający redakcję głównego programu informacyjnego TVP.
22.04.2024 | aktual.: 22.04.2024 14:24
O powrocie Klaudii Kocimskiej do TVP poinformował serwis Wirtualnemedia.pl. Dziennikarka od kilku dniu przygotowuje materiały do programu "19:30". Jej specjalnością w dalszym ciągu są wydarzenia zagraniczne. Kocimska była związana z Telewizją Polską w latach 1997-2017. Po 20 latach pracy publiczny nadawca nie przedłużył z nią umowy.
Klaudia Kocimska zaczynała w TVP jako reporterka "Panoramy". Później przez lata tworzyła i wydawała programy poświęcone tematyce zagranicznej, takie jak "Studio Świat" i "Wszystkie Strony Świata". W 2008 r. została korespodentką TVP w Waszyngtonie. Kocimska relacjonowała wybory w USA w 2008 i 2016 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Po odejściu z TVP przez rok pracowała w serwisie Holistic News, a następnie związała się z Telewizją Polsat, gdzie pracowała w charakterze menadżerki. Tworzenie materiałów do "19:30" jest więc nieoczekiwanym powrotem do reporterskich korzeni.
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie ekipę "19:30" wzmocnił Piotr Jaźwiński, który przez 25 lat pracował w "Wiadomościach". Ale ostatnio współtworzył serwis TVN24.pl. Wieczorny program informacyjny ściągnął też Arkadiusza Pogłuda z Muzo.fm.
Oglądalność "19:30" i "Pytania dnia" w TVP
Obecnie odpowiednik "Wiadomości", czyli program "19:30", śledzi około 1,6 mln osób (dane z marca 2024 r.). Widownia jest mniejsza o około 1 mln widzów. Ogromny spadek zaliczyło też "Pytanie dnia", które zastąpiło "Gościa Wiadomości".
W 2023 r. tamten program cieszył się widownią na poziomie 600 tys. osób. Obecnie na "Pytanie dnia" przy telewizorach zostaje mniej niż 10 proc. oglądających "19:30", czyli średnio 145 tys. osób. "Pytanie dnia" jest emitowane codziennie (poza weekendami) od 19:55 i trwa 20 minut.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" pochylamy się nad "Mocnym tematem" Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na "Nową konstelację" i jedziemy do Włoch z "Ripleyem". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: