Kaczor Donald kończy 18 lat. I traci czytelników
Spadek sprzedaży pisma w ostatnich latach sprawił, że wydawca zdecydował się zmienić częstotliwość wydawania na dwutygodniową. "Co i tak będzie wyjątkiem na polskim rynku prasy dziecięcej, na którym funkcjonują miesięczniki i dwumiesięczniki" - czytamy w informacji prasowej.
12.04.2012 | aktual.: 29.10.2013 17:10
Pismo wydawane jest przez Egmont od 28 kwietnia 1994 roku (od 1996 jako tygodnik). Jak podkreśla wydawca: "było wtedy pionierskim na polskim rynku, nowoczesnym magazynem komiksowym i zdobyło rekordową popularność (ze sprzedażami sięgającymi niemal 300 000 egz.)". Z czasem popularność magazynu sprawiła, że Egmont zdecydował się poszerzyć ofertę, na polskim rynku zaczęły się więc ukazywać takie tytuły jak "Gigant poleca", "Megagiga", "Gigant Mamut", "Miki Max".
"Kaczor Donald" kierowany jest do czytelników w wieku 7-12 lat, ze wskazaniem na chłopców. Każdy numer zawiera kilkadziesiąt stron komiksu o przygodach Donalda, Sknerusa, Myszki Miki i Goofiego, a także łamigłówki, porady, konkursy i zabawy słowne. Prezentuje klasyczne komiksy disnejowskie mistrzów - Carla Barksa, Dona Rosy, Vicara, oraz współcześnie rysowane opowieści tworzone przez artystów z całego świata.