"Julia" słabiej nawet od "Prosto w serce"

"Julia" słabiej nawet od "Prosto w serce"
Źródło zdjęć: © TVN

24.01.2012 10:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

*"Julia", nowa telenowela TVN, po trzech tygodniach emisji ma średnio 2,14 mln widzów - o niemal pół miliona mniej niż śledziło nadawane rok temu w tym samym paśmie "Prosto w serce" - poinformowały Wirtualnemedia.pl. Serial daje stacji dopiero trzecie miejsce w rynku, za TVP 1 i Polsatem.*

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średni udział pierwszych 15 odcinków “Julii”, emitowanych w dni powszednie o 17.55, wyniósł 15,56 proc. w grupie 4+ i 15,26 proc. w grupie 16-49 proc. Dotąd najwięcej widzów miał premierowy odcinek serialu nadany 2 stycznia br. - obejrzało go średnio 2,62 mln osób.

TVN w paśmie emisji telenoweli zajmuje trzecie miejsce w rynku za TVP 1, nadającą w tym czasie “Klan”, co daje jej 25,05 proc. udziału i Polsatem, emitującym „Pierwszą miłość” (19,77 proc.). Gorzej od TVP wypada natomiast pokazująca „Panoramę” Dwójka (13,65 proc.). TVN jest też trzeci w grupie komercyjnej, ale tutaj liderem jest Polsat przed Jedynką.

“Julia” cieszy się nieco mniejszą popularnością niż emitowane rok temu w tym samym paśmie “Prosto w serce” z Anną Mucha w roli głównej. Średnia oglądalność tamtej produkcji po 15 odcinkach wyniosła 2,6 mln widzów, co dało TVN 18,57 proc. udziału w grupie 4+ i 20 proc. w komercyjnej 16-49.

Nową telenowelę oglądają głównie kobiety, a także widzowie między 40 a 44. rokiem życia i po pięćdziesiątce, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.