PublicystykaJarosław Olechowski o oglądalności "Wiadomości": "Nasz program jest komentowany, o konkurencji cicho"

Jarosław Olechowski o oglądalności "Wiadomości": "Nasz program jest komentowany, o konkurencji cicho"

Jarosław Olechowski o oglądalności "Wiadomości": "Nasz program jest komentowany, o konkurencji cicho"
Źródło zdjęć: © Youtube.com
Urszula Korąkiewicz

04.01.2018 20:48, aktual.: 05.01.2018 13:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od dłuższego czasu prezes TVP wspominał, że Nielsen zaniża wyniki oglądalności stacji. Szef "Wiadomości" potwierdza te słowa i wskazuje na to, że serwis w rzeczywistości wzbudza wiele emocji.

Zarzucał agencji, iż jej badania nie są reprezentatywne i robione na zbyt małej grupie. W efekcie stacja nawiązała współpracę z Netią, od której otrzymuje statystyki oglądania telewizji przez ponad 180 tys. gospodarstw domowych korzystających z usługi telewizyjnej tej firmy. Jak informuje portal wierualnemedia, nadawca dostaje te statystyki w czasie rzeczywistym i przelicza je na liczbę widzów, do dla TVP jest dużo bardziej korzystne.

Tezę o zaniżanych wynikach oglądalności, w odniesieniu do "Wiadomości", potwierdził szef redakcji programu, Jarosław Olechowski. Według danych Nielsen Audience Measurement "Wiadomości" i "Teleexpress” zanotowały duże spadki oglądalności (jesienią programy gromadziły ok. 2,3 mln widzów). Olechowski podkreślił, że nie są to poprawne dane.

- W drugiej połowie 2016 roku Wiadomości wygrywały z Faktami. W styczniu 2017 roku Nielsen zmienił wielkość uniwersów w swojej analizie - po tym oglądalność Wiadomosci wg. Nielsena znacząco sie obniżyła. Dane TVP pokazują, ze widownia „W” jest znacznie wyższa - stwierdził na Twitterze. Jak zauważa portal wirtualnemedia.pl, "Wiadomości" rzeczywiście potrafią wyprzedzić „Fakty”, głównie w weekendy. Dodał ponadto, iż wie, skąd biorą się tak dobre wyniki oglądalności serwisu.

- Na wysoką oglądalność wskazuje też wpływ, jaki „Wiadomości” mają na debatę publiczną. Nasze newsy cytują media w całej Polsce, a niemal każde wydanie jest szeroko omawiane i komentowane (o konkurencji jest cicho) – podsumował na Twitterze.

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (42)
Zobacz także