"Jaka to melodia?" i "Rozmowy w toku" najbardziej dochodowymi tv show
W ub.r. wśród widowisk telewizyjnych najwięcej zarobiły z reklam Jaka to melodia? i "Rozmowy w toku". Natomiast pojedyncza przerwa reklamowa najwięcej wpływów przynosiła przy "Mam talent!" i "X Factor".
17.01.2012 | aktual.: 29.01.2014 11:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dane opracowane przez dom mediowy PanMedia Western pokazują, że Jaka to melodia? jako jedyny show telewizyjny w 2011 roku cennikowo zarobiła z reklam ponad 100 mln zł. Teleturniej razem z talk show "Rozmowy w toku" znalazły się na szczycie rankingu dochodowości m.in. dlatego, że były emitowane zarówno wiosną, jak i jesienią, po 5-6 razy w tygodniu.
Tymczasem widowiskom rozrywkowym TVN-u - "X Factorowi" i "Mam talent!" do znalezienia się w czołówce wystarczyła obecność w jednej ramówce antenowej - odpowiednio wiosną i jesienią. To właśnie przy tych programach spoty były najdroższe, a ponieważ w jednej przerwie reklamowej emitowano ich stosunkowo wiele, wpływy z jednej przerwy były zdecydowanie najwyższe.
- W samym drugim półroczu ub.r. pod względem wpływów reklamowych zdecydowanie wygrał "Mam talent!", który pobił konkurencję także oglądalnością - komentuje Marek Racławski, head of TV department w domu mediowym PanMedia Western. - Bardzo wysoką pozycję na liście zajmuje "Taniec z gwiazdami", który wysokie wpływy reklamowe mimo niższej oglądalności uzyskał w sporej mierze dzięki dużej liczbie przerw reklamowych. Natomiast Jaka to melodia? w drugim półroczu osiągnęła niższe wpływy, ale wynika to z wakacyjnej przerwy (od połowy czerwca do połowy września) w nadawaniu tego teleturnieju oraz rezygnacji z jego sobotnich emisji - dodaje.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )