Bije rekordy popularności. 20 lat temu i dziś wciąż w czołówce
Rok 2004 przyniósł w polskiej telewizji kontynuację trendów z poprzednich lat. Wiodące stacje toczyły "walkę" m.in. o to, kto będzie liderem jeśli chodzi o program informacyjny (do dnia dzisiejszego niewiele się zmieniło). Nie zabrakło też roszad czy transferów personalnych. Z kolei przepełnienie reklamami czasu emisyjnego i wprowadzeniem nowych ograniczeń przez Unię Europejską wpłynęło na wzrost zainteresowanie kanałami tematycznymi.
Mija dokładnie 20 lat odkąd Polska dołączyła do Unii Europejskiej - 1 maja 2004 r. (wraz z Cyprem, Czechami, Estonią, Litwą, Łotwą, Maltą, Słowacją, Słowenią i Węgrami). Od momentu wstąpienia do UE do 31 grudnia 2023 r. nasz kraj otrzymał z unijnego budżetu 245,5 mld euro, jak wynika z danych zawartych w pozycji "20 lat Polski w Unii Europejskiej".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak dołączenie do Unii wpłynęło na segment medialny, a dokładniej na telewizję? W 2004 r. znacznie wzrosło zainteresowanie widzów kanałami tematycznymi, które z roku na rok były coraz chętniej oglądane i umacniały swój udział w rynku (zarówno pod względem oglądalności jak i wpływów z reklam).
W roku, w którym Polska przystąpiła do UE, powstały dwa nowe kanały dla kobiet – TVN Style oraz Polsat Zdrowie i Uroda. Grupa ITI (dziś TVN Warner Bros. Discovery) uruchomiła kanał TVN International dla Polaków mieszkających za granicą.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozkładamy na czynniki pierwsze fenomen "Reniferka", przyglądamy się skandalom z drugiej odsłony "Konfliktu" i zachwycamy się zaskakującą fabułą "Sympatyka". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: