Jacek Kurski "poprawił" kontrowersyjny wpis na Twitterze. Nie padło słowo przepraszam

Jacek Kurski "poprawił" kontrowersyjny wpis na Twitterze. Nie padło słowo przepraszam
Źródło zdjęć: © fot. ONS

23.05.2020 08:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Członek zarządu TVP w piątek rano porównał wyniki telewizyjnej oglądalności filmów "Nic się nie stało" i "Zabawa w chowanego". Dzięki użyciu skandalicznego sformułowania, o jego wpisie na Twitterze zrobiło się głośno. Jacek Kurski postanowił wyjaśnić swój punkt widzenia.

Zanim ogłoszono tę decyzję, Jacek Kurski w niecodzienny sposób przypomniał o swoim stylu zarządzania stacją. Pochwalił się na Twitterze wynikami oglądalności filmu Sylwestra Latkowskiego i zestawił je z wynikami produkcji braci Sekielskich "Zabawa w chowanego", który w czwartek był emitowany przez stację TVN. W tym celu użył sformułowania "pojedynek filmów o pedofilii".

Te słowa oburzyły internautów. Zarzucono Jackowi Kurskiemu brak szacunku wobec ofiar, które do dziś zmagają się ze swoimi dramatami i walcząc ze swoimi oprawcami na pewno nie traktują tego jako "pojedynku". Często powtarzał się komentarz: "mój pedofil jest lepszy niż twój". Były prezes TVP zreflektował się po słowach krytyki i usunął kontrowersyjny wpis. Jednak po chwili dodał te same dane, pisząc wyłącznie o "oglądalności filmów o pedofilii".

W komentarzu pod nowym wpisem Jacek Kurski wytłumaczył się ze swoich poprzednich słów. Nie padło słowo przepraszam. "Określenie 'pojedynek' w poprzednim tweecie było niefortunne w kontekście tematyki. Chodziło rzecz jasna o rutynowe porównanie oglądalności filmów na temat pedofilii. To dobrze, że ten bulwersujący problem społeczny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem Widzów. Pozdr cały TT (pozdrawiam całą społeczność Twittera - przyp.red)" - napisał.

Według szacunków Jacka Kurskiego film "Nic się nie stało" oglądało w TVP 3,5 mln widzów, a "Zabawę w chowanego" w TVN 1,9 mln widzów. Przypomnijmy, że Telewizja Polska posługuje się innym modelem zliczania oglądalności swoich produkcji. Ponadto "Zabawa w chowanego" w miniony czwartek była też emitowana przez Telewizję WP, więc całkowity wynik oglądalności filmu był wyższy. Od premiery dokumentu na platformie Youtube obejrzało go ponad 6,4 mln widzów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (194)
Zobacz także