"Ja to mam szczęście": "Lokowane" produkty w czołówce nowego serialu

"Ja to mam szczęście": "Lokowane" produkty w czołówce nowego serialu
Źródło zdjęć: © AFP

01.02.2012 10:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Popularne mleko i produkty ze znanego sklepu meblowego "lokowane" będą w nowym serialu TVP 2 *"Ja to mam szczęście". Umowy obu firm z TVP zakładają, że ich produkty pojawią się już w czołówce komediowej produkcji - poinformowały Wirtualnemedia.pl. Czy to już aby nie przesada?*

W czołówce "Ja to mam szczęście" widać, jak poszczególni bohaterowie produkcji zaglądają do lodówki i wyciągają z niej różne rzeczy. Znajdują tam dwa kartony mleka z widoczną etykietą oraz musztardę i ketchup z popularnego szwedzkiego sklepu. Przez kilka sekund produkty obu marek prezentowane są na pierwszym planie.

- Wykorzystanie czołówki, której głównym bohaterem jest wypełniona po brzegi lodówka wydawało się naturalne, dlatego z tego rozwiązania skorzystali nasi klienci - informuje Telewizja Polska. Mleko pojawi się też w scenografii serialu, którego akcja odbywać się będzie głównie w nowoczesnej kuchni, zbudowanej z mebli i dodatków szwedzkiej firmy.

- Zdecydowaliśmy się na udział w serialu między innymi dlatego, że cała akcja tej ciepłej, rodzinnej komedii rozgrywa się w kuchni, co pozwala nam pokazać rozwiązania, które są nie tylko ładne, ale zaspokajają codzienne potrzeby konkretnej rodziny - tłumaczy Karolina Horoszczak, rzecznik prasowy sklepu. Dodaje, że przy projektowaniu wnętrz mieszkania bohaterów "Ja to mam szczęście" scenograf producenta współpracował z dekoratorem wnętrz firmy.

- Dostrzegam coraz więcej i coraz bardziej zaawansowanych działań związanych z lokowaniem produktu. Widać, że reklamodawcy wychodzą poza utarte schematy i jesteśmy coraz bliżej sytuacji, w której konkretne programy, seriale czy filmy będą masowo produkowane we współpracy z nimi - uważa Michał Daniluk, dyrektor zarządzający domu mediowego PHD.

Lokowanie produktu w czołówce serialu Telewizja Polska stosowała już w przeszłości, m.in. w serialu "rodzinka.pl", poprzedniku "Ja to mam szczęście" w ramówce TVP 2.

Product placement w polskich serialach to już prawdziwa epidemia. Reklama produktów w telewizyjnych produkcjach nie dziwi już nikogo. Jest to jednak dość irytująca forma promowania towarów.

Czy Rysiu pijący tylko jeden rodzaj kawy albo Ola jedząca szybkie danie firmy X mogą skłonić kogoś do kupna reklamowanego przez nich produktu? Część osób pewnie tak. Jednak wśród większości widzów taka promocja będzie budzić raczej wymowny uśmiech na twarzy będący w tym wypadku symbolem zażenowania.

Jak to wypadnie w nowej serii TVP? Zobaczymy już wkrótce. Serial komediowy "Ja to mam szczęście" nadawany będzie w "Dwójce" w środy o 20.40 i 21.10 począwszy od 7 marca br.

Komentarze (39)