Gwiazdy TVN najdroższe dla reklamodawców! Za kogo płacą najwięcej?
Gwiazdy i władze TVN mają kolejny powód do zadowolenia. Okazuje się, że to właśnie telewizyjne osobowości związane z tą stacją są najbardziej cenione i pożądane przez reklamodawców, a sam TVN jest dosłownie kuźnią gwiazd szklanego ekranu, na których wizerunku sowicie później zarabia. Ścisłą czołówkę najdroższych dla reklamodawców programów otwierają najpopularniejsze propozycje TVN: muzyczny talent-show ”X Factor”, ”Kuchenne Rewolucje” Magdy Gessler i talk-show Ewy Drzyzgi - "Rozmowy w toku".
Przereklamowani celebryci z TVN
Gwiazdy i władze TVN mają kolejny powód do zadowolenia.
Ścisłą czołówkę najdroższych dla reklamodawców programów otwierają najpopularniejsze propozycje TVN: muzyczny talent-show ”X Factor”, ”Kuchenne Rewolucje” Magdy Gessler i talk-show Ewy Drzyzgi - "Rozmowy w toku".
Jednak nie tylko TVN umiejętnie wykorzystuje wizerunek współpracujących z nim sław.
Coraz lepiej radzą sobie w tej kwestii produkcje Polsatu, a zwłaszcza jego największe show ”Must be the music”.
Najgorzej wygląda w tym zestawieniu pozycja Telewizji Polskiej, spośród której licznych programów rozrywkowych tylko”Bitwa na głosy” i teleturniej ”Jaka to melodia?” gwarantują najwyższe wpływy reklamowe.
Też was to dziwi?
KŻ/MM
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
Nidoskonałe gwiazdy, za które przepłacają reklamodawcy
Z najnowszego raportu przygotowanego przez dom mediowy PanMedia Western jednoznacznie wynika, że TVN i jego twarze zgarniają najwięcej dochodów z reklam.
To jego produkcje kosztują reklamodawców najwięcej, bo celebryci TVN wciąż przyciągają jak magnes. Nawet jeśli są przesadnie drodzy.
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
"X factor": zawiódł widzów, zarobił dla stacji
Liderem w tym zestawieniu jest ”X Factor” z kontrowersyjnym Kubą Wojewódzkim, nad wyraz ckliwą Tatianą Okupnik i nieporadnym Czesławem Mozilem.
Mimo iż program pod względem oglądalności wcale nie okazał się takim przebojem jak się spodziewano, zarobił dla TVN 87,6 mln zł.
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
"Kuchenne rewolucje": chamstwo na wizji popłaca
Nieco gorzej niż trio z ”X Factor” radzi sobie najpopularniejsza kulinarna celebrytka Magda Gessler i jej ”Kuchenne Rewolucje”. Wpływy z reklam w pasmie kulinarnego show przyniosły stacji 66,7 mln zł.
Widać więc, że efektowne sceny prowadzącej i tzw. rzucanie mięsem przynosi wymierne efekty.
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
"Rozmowy w toku": kontrowersyjne więc atrakcyjne?
Mimo 12 lat emisji i coraz bardziej kontrowersyjnej tematyki podejmowanej przez prowadzącą, "Rozmowy w toku" są jednym z najbardziej dochodowych programów.
Talk-show Ewy Drzyzgi zarobił dla stacji 55,3 mln zł.
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
TVN wie, jak wykreować gwiazdy i zarobić na nich krocie
Zdaniem ekspertów, to właśnie TVN najskuteczniej kreuje telewizyjne sławy i najczęściej stawia na produkcje oparte jedynie na głośnych nazwiskach.
Choć coraz częściej podobną strategię stosuje też Polsat, który od kilku sezonów uważniej dobiera osoby, które zaprasza do swoich programów. Ta polityka zaczyna przynosić efekty.
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
Polsat uczy się od TVN
Muzyczne show ”Must be the music” znalazło się w pierwszej dziesiątce programów rozrywkowych opartych na wizerunkach gwiazd z przychodami wysokości 51,6 mln zł.
Podobnie jak w każdym innym przypadku, sukces programu to nie tyle zasługa formatu, co firmujących go gwiazd: Kory, Wojciecha Łozowskiego, Elżbiety Zapendowskiej i Adama Sztaby.
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
"Tylko taniec": udana premiera ostatniego sezonu
Nie najgorzej radzi sobie też najnowsze show Polsatu "Tylko taniec. Got to dance" z jurorami: Joanna Liszowską, Krystyną Mazurówną, Alanem Anderszem i Michałem Malitowskim.
Program, który zadebiutował w ramówce wiosną b.r. zagwarantował wpływy z reklam na kwotę 35,5 mln zł.
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
"Malanowski i partnerzy" najdroższą pozycją Polsatu
Jednak najbardziej dochodowym programem stacji Solorza-Żaka opartym na wizerunku gwiazd, nie jest jednak żadne z wymienionych kasowych show, ale detektywistyczny serial "Malanowski i partnerzy" z ikoną telewizji PRL, Bronisławem Cieślakiem w roli głównej.
Przypomnijmy, że Cieślak przez lata wcielał się w najpopularniejszego agenta, bohatera kultowego „07 zgłoś się".
Malanowski lepszy niż talent-show
Telewizyjna produkcja z udziałem popularnego aktora zarobiła dla Polsatu z reklam aż 55,1 mln zł, wyprzedzając dwa największe rozrywkowe programy stacji.
Gwiazdy TVP najmniej atrakcyjne
Najmniej zachęcająco na reklamodawców działają twarze znane z rozrywkowych produkcji TVP.
W omawianej dziesiątce tego typu programów opartych na wizerunku gwiazd najmniej jest propozycji telewizji publicznej. Właściwie to znajdziemy wśród nich tylko dwie ”Bitwę na głosy” i ”Jaka to melodia?”.
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
"Jaka to melodia?" lepsza niż "Bitwa na głosy"
Muzyczny teleturniej Roberta Janowskiego to program, na którym stacja zarabia najwięcej, bo 46,1 mln zł wpływów.
Warto zauważyć, że w przeszłości ta kwota była większa, a program zanotował spadek w porównaniu do poprzednich lat, kiedy przodował w tego typu zestawieniach.
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
"Bitwa na głosy" ostatnia w zestawinu
Kiepsko w rankingu wypadła jedna z droższych produkcji TVP, czyli ”Bitwa na głosy”.
Muzyczne starcie gigantów i ich podopiecznych oceniane przez Alicję Węgorzewską, Wojciecha Jagielskiego, Katarzynę Zielińską i Titusa z "Acid Drinkers" zarobiło dla stacji jedynie 29,4 mln zł.
KŻ/MM
Piękni szaleńcy czyli sztuka skandalem podszyta * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku