Trwa ładowanie...

Za reklamę dostała krocie. Później musiała zbierać butelki

Anna Patrycy w 1991 r. zasłynęła udziałem w pierwszej polskiej reklamie podpasek. Do dziś jest uważana za jedną z pierwszych kobiet, które odważyły się na coś, co wcześniej w polskiej telewizji nie miało miejsca. - Zadekretowałam w świadomości Polaków istnienie podpasek - mówiła.

Anna Patrycy w reklamie podpasek AlwaysAnna Patrycy w reklamie podpasek AlwaysŹródło: TVN
d49k8yk

30 lat temu cała Polska dowiedziała się o istnieniu podpasek ze skrzydełkami. A to wszystko dzięki zaledwie 30-sekundowej reklamie. Młoda studentka italianistyki i dziennikarstwa szybko stała się jedną z najpopularniejszych twarzy polskiej telewizji.

Jej słowa "z pewną taką nieśmiałością" prawie od razu po emisji spotu weszły do języka potocznego i funkcjonuje w nim do dziś. Reklama podpasek otworzyła młodej dziewczynie drzwi do kariery w show-biznesie.

Szybko zaproponowano jej kolejną kampanię - promocję produktów jednej z firm komputerowych. Wystąpiła w niej przebrana za zakonnicę, ale Kościół szybko zaprotestował i billboardy zdjęto.

d49k8yk

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Reklama polskiego browaru wywołała oburzenie na świecie. Ekspert tłumaczy, czy faktycznie jest rasistowska

Co ciekawe, Anna Patrycy nie miała wcale ochoty zostawać sławną modelką, a sam udział w reklamach traktowała tylko jako sposób na dorobienie sobie na studiach. Gdy rozpoznawalność sięgała zenitu, postanowiła zakończyć karierę. Jak mówiła, bardziej zależało jej na solidnym wykształceniu i to jemu postanowiła się poświęcić.

Wynagrodzenie za reklamę podpasek pozwoliło Patrycy kupić mieszkanie. Jednak utrzymywać musiała się z renty po rodzicach. Przyznała się, że zbierała butelki po piwie, by przeżyć do pierwszego.

d49k8yk

- Nie wstydzę się tego. To była niezła lekcja pokory - stwierdziła w rozmowie z Wiktorem Krajewskim.

W 2014 r. pokazała się ponownie w "Dzień Dobry TVN", opowiadała m.in. o tym, że szuka pracy. Poważnie zastanawiała się nad tym, co dalej.

Uczęszczała wtedy na kursy dla początkujących kucharzy, myślała też, by zająć się ekonomią. Krótko potem znów zniknęła z życia publicznego. Usunęła konta w mediach społecznościowych i zmieniła numer telefonu. Słuch po niej zaginął.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się "The Office", krytykujemy "The Crown", rozgryzamy "The Bear", wspominamy "Barry’ego" i patrzymy przez palce na "Na zachodzie bez zmian". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d49k8yk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d49k8yk