Fotoreporter "Wyborczej" nie dostał akredytacji na imprezę sylwestrową Dwójki. "Po ludzku rozumiem ten wstyd"
TVP odmówiła akredytacji Jakubowi Porzyckiemu z krakowskiego oddziału "Gazety Wyborczej". Nie wiadomo dlaczego.
O sprawie informują Wirtualne Media i internetowe wydanie "Gazety". Fotoreporter Jakub Porzycki jak inni dziennikarze złożył wniosek o akredytację na Sylwestra Marzeń TVP2.
W poniedziałek na jego prywatną skrzynkę przyszła odpowiedź odmowna. Co istotne, nie podano przyczyny decyzji.
Głos zabrał szef redakcji Michał Olszewski. Tak skomentował decyzję TVP:
- Mogę tylko spekulować. Prawdopodobnie Jacek Kurski bardzo wstydzi się tego, co robi z telewizją publiczną i nie chce, by jakiekolwiek wzmianki o jego działaniach pojawiały się w naszej gazecie - mówił Olszewski. - Wskazuje na to również anonimowość jego pracowników. Jakoś po ludzku rozumiem ten wstyd, ale mimo to decyzją jestem zaskoczony: przecież nasz fotograf chciał tylko sfotografować z bliska Zenka Martyniuka. Nikt z zespołu nie podejrzewał, że będzie to niemożliwe.
Jak sugerują Wirtualne Media, decyzja TVP może mieć źródło w zeszłorocznym artykule "Wyborczej" na temat kosztów imprezy sylwestrowej z 2017 r. Gazeta podała wówczas, że miała ona kosztować 10 mln zł, a sam Sławomir za zaśpiewanie jednego utworu, miał zainkasować 127 tys. TVP zdementowało informację i podało "Wyborczą" do sądu. W kwietniu 2018 sprawę umorzono.
Tegoroczny Sylwester Marzeń z TVP2 ponownie okazał się wielkim sukcesem. Jak podają Wirtualnemedia.pl, między godz. 20 a 21.00 oglądalność z 6 mln poszybowała na 7 mln widzów przed telewizorami. Dla porównania: w tym samym czasie imprezę Polsatu oglądało ponad 2 mln, a TVN-u poniżej 2 mln osób.
O godz. 2 w nocy Jacek Kurski podał już kompletne statystyki oglądalności trzech imprez: Sylwestra Marzeń z TVP2, Sylwestrowej Nocy Przebojów Polsatu oraz imprezy na Placu Bankowym zorganizowanej przez TVN. Wynik nie pozostawia złudzeń: Dwójka znów zmiażdżyła konkurencję.
Impreza TVP2 miała średnio 6,4 mln widzów, Polsat 1,75 mln, a TVN 1,6 mln. Warto dodać, że show Dwójki w szczytowym momencie oglądało aż 7,9 mln Polaków.