"Familiada": Straciła widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjna
Teleturniej „Familiada” w okresie od stycznia do drugiej połowy maja br. miał gorsze wyniki oglądalności i niższe wpływy z reklam niż rok wcześniej. Jednak nadal jest liderem w swoim paśmie, zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.
25.05.2012 | aktual.: 25.11.2013 13:31
W okresie od 1 stycznia do 20 maja br. „Familiadę” oglądało średnio 2,44 mln widzów, a TVP 2 w czasie nadawania teleturnieju (soboty i niedziele w paśmie popołudniowym, najczęściej o 14.00) osiągnęła 25,79 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 14,67 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Tegoroczne odcinki „Familiady” miały mniej widzów niż odcinki nadawane w analogicznym okresie ubiegłego roku (od 1 stycznia do 22 maja). Wtedy teleturniej oglądało 2,71 mln widzów przy udziale wynoszącym 27,59 proc. w grupie 4+ oraz 17,29 proc. w grupie komercyjnej.
W paśmie nadawania „Familiady” TVP 2 była zdecydowanym liderem rynku. Druga była TVP 1 z wynikiem na poziomie 11,46 proc., trzeci - Polsat (9,91 proc.), a czwarta - TVN (8,43 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka także była liderem, jednak już z nie tak dużą przewagą nad innymi stacjami.
Najchętniej oglądany odcinek teleturnieju w tym roku wyemitowano 2 lutego br. - zgromadził on przed telewizorami 4,04 mln widzów przy udziałach 31,62 proc. w grupie ogólnej i 19,17 proc. w grupie 16-49. Barierę 4 mln oglądających przekroczyły tylko dwa odcinki.
„Familiadę” oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku 50 i więcej lat, mieszkańcy wsi i małych miast oraz z wykształceniem podstawowym.
Wpływy z reklam „Familiady” w br. wyniosły 63 mln zł brutto i były niższe rok temu, kiedy osiągnęły poziom 102 mln zł.
[
]( http://www.wirtualnemedia.pl )