"Fakty" znów wyprzedziły "Wiadomości". Zaskakujący spadek innego programu TVP

"Fakty" TVN zebrały w listopadzie 2023 r. większą widownię niż "Wiadomości" TVP
"Fakty" TVN zebrały w listopadzie 2023 r. większą widownię niż "Wiadomości" TVP
Źródło zdjęć: © TVN, TVP
oprac. MOS

05.12.2023 09:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Serwisy informacyjne zacięcie walczą o każdego widza. W październiku triumfowały "Wiadomości" TVP, ale w listopadzie już "Fakty" TVN. I tak w kółko. Za to kolejne pozycje na liście odnotowały znaczące zmiany.

Jak podają Wirtualne Media, na podstawie danych Nielsen Audience Measurement, "Fakty" w listopadzie br. śledziło średnio 2,81 mln widzów. Z kolei "Wiadomości" oglądało średnio 2,75 mln osób. Zaledwie miesiąc wcześniej, w gorącym okresie kampanii i wyborów parlamentarnych, kolejność była odwrotna - serwis TVP średnio oglądało 2,8 mln widzów, a TVN - 2,7 mln.

- Dzięki państwu, naszym widzom i dzięki państwa zaufaniu znowu mamy powody do wielkiej radości i do wielkiej dumy. "Fakty" TVN ponownie znalazły się na pozycji lidera w kategorii serwisów informacyjnych. W listopadzie nasz program oglądały średnio prawie 3 mln widzów - ogłosiła na antenie TVN Diana Rudnik, a oczom widzów ukazał się wykres z ponad 60-tysięczną przewagą "Faktów" nad "Wiadomościami" TVP.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Podium ponownie uzupełnia "Teleexpress" ze średnią widownią 2,53 mln widzów. Mimo że popołudniowy serwis TVP1 stracił aż 250 tys. widzów w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku.

Powody do radości ma za to Polsat. Choć ich "Wydarzenia" nadal utrzymują się poza czołówką najchętniej oglądanych programów informacyjnych, widownia systematycznie się zwiększa. W październiku średnio oglądało je 1,77 mln widzów, a w listopadzie już 1,90 mln.

Na miejscu piątym uplasowała się "Panorama" TVP2 ze średnią widownią 1,66 mln w listopadzie br. Omawiane wyniki oglądalności dotyczą całego przekroju wiekowego widzów. Uwzględniając grupę komercyjną 16-49, tabela wygląda znacznie mniej korzystnie dla programów TVP. Przodują "Fakty" (średnio 913 tys. widzów) i "Wydarzenia" (691 tys.), a dopiero potem znajdują się "Wiadomości" (505 tys.).

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o "Zabójcy" Davida Finchera, "Informacji zwrotnej" z Arkadiuszem Jakubikiem oraz ostatnim sezonie "The Crown", gdzie, spoiler, ginie księżna Diana. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (20)
Zobacz także