PublicystykaDzienniki zyskały widzów w lipcu, "Teleexpress" liderem

Dzienniki zyskały widzów w lipcu, "Teleexpress" liderem

Dzienniki zyskały widzów w lipcu, "Teleexpress" liderem
Źródło zdjęć: © AKPA

04.08.2010 10:13, aktual.: 25.11.2013 11:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wszystkie programy informacyjne głównych stacji poza “Panoramą” miały w lipcu br. większą widownią niż rok wcześniej. Liderem zestawienia został “Teleexpress”, który jednocześnie zanotował największy wzrost oglądalności.

Średnia widownia nadawanego w Jedynce “Teleexpressu” w zeszłym miesiącu wyniosła 3,27 mln osób i była o 19,78 proc. wyższa niż w analogicznym okresie ub.r., co jest największym wzrostem w zestawieniu – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazły się „Wiadomości” TVP 1, które w lipcu br. oglądało 3,23 mln widzów, czyli więcej o 4,73 proc. niż w lipcu ub.r.

Widzów zyskały też trzecie w rankingu “Fakty” TVN, których oglądalność wzrosła o 2,31 proc. do 3,07 mln osób. Pod względem udziału w rynku “Fakty” wyprzedziły jednak “Wiadomości” stosunkiem 34,64 proc. do 32,62 proc. z tymże udział dziennika TVN-u spadł o 0,07 pkt. proc., a serwisu Jedynki wzrósł o 0,99 pkt. proc.

Czwartą lokatę w zestawieniu zajęły „Wydarzenia” Polsatu z oglądalnością na poziomie 1,82 mln osób. Serwis ten zanotował wzrost widowni o 12,98 proc.

Na piątym miejscu uplasowała się „Panorama” TVP 2, emitowana obecnie o godz. 18.00. Jej oglądalność wyniosła 1,37 mln widzów i była o 14,39 proc. niższa niż lipcu 2009 roku, gdy dziennik ten ukazywał się o 22.45.

W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem oglądalności były “Fakty”, które też zanotowały największy wzrost widowni, na drugim miejscy znalazły się “Wiadomości”, a „Teleexpress” był dopiero trzeci. Spadek dotknął jedynie zajmującą ostatnią pozycję “Panoramę”.

Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów liderem także były „Fakty”, a największy wzrost zanotowały “Wydarzenia”. W dół poszła natomiast jedynie oglądalność “Panoramy”.

Wśród programów publicystycznych nadawanych po dziennikach na kanałach informacyjnych najwięcej zyskał nadawany w Polsat News „Gość Wydarzeń”, którego oglądalność wzrosła o 134,7 proc. do 72 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 0,78 proc. Natomiast „Fakty po faktach” oglądało w TVN 24 w lipcu br. 524 tys. osób, czyli o 64,1 proc. więcej niż rok wcześniej (udział programu był na poziomie 5,34 proc.).

[

]( http://www.wirtualnemedia.pl )

panoramatvppublicystyka