Disney+: Znamy datę premiery i szczegóły nowej platformy VOD
12.04.2019 15:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Disney zapowiedział dokładną datę wejścia na rynek Disney+, własnej platformy streamingowej. Poznaliśmy też szczegóły aplikacji VOD oraz ceny za dany pakiet.
Disney+ ujawniony. Ceny pakietów i data premiery platformy
Disney zdradził datę premiery aplikacji. Platforma streamingowa będzie dostępna w USA 12 listopada. Z czasem będzie wprowadzana do pozostałych krajów świata. Włodarze Disneya szacują, że w ciągu dwóch lat serwis będzie dostępny we wszystkich głównych regionach świata.
Cena za pakiet miesięczny w Disney+ wyniesie 6,99 dol. - mniejsza niż za Netfliksa w USA (9-13 dol., w zależności od pakietu). Z kolei roczny będzie kosztować 69,99 dol (wtedy pierwsze dwa miesiące są za darmo). Szefowie oczekują, że w ciągu najbliższych pięciu lat subskrypcję wykupi nawet 90 mln osób.
Disney+ ujawniony. Szczegóły aplikacji
Disney przedstawił też, jak będzie funkcjonować platforma streamingowa Disney+. Aplikacja będzie działać na komputerach, telewizorach smart TV, urządzeniach mobilnych z systemami Androis i iOS oraz konsolach do gier (XBox, PlayStation i Nintento Switch).
Na Disney+ treści będą wyświetlane w jakości dostosowanej do urządzenia i szybkości łącza internetowego każdego użytkownika, maksymalnie w standardzie 4K HDR. Użytkownicy będą mogli pobierać wybrane treści, żeby oglądać je w trybie offline.
Na początku na platformie pojawi się aż 7 500 odcinków seriali i programów oraz około 500 filmów produkowanych pod markami Marvela, Pixara, "Gwiezdnych wojen" i National Geographic. Są to zarówno hitowe produkcje ostatnich lat, jak też klasyki (np. 30 sezonów "Simpsonów"), a także filmy familijne wytwórni 20th Century Fox.
Dodatkowo w 2020 roku przybędzie 10 nowych filmów i 25 seriali. Wydatki na własne produkcje wyniosą w przyszłym roku miliard dolarów, a do 2024 roku dwa miliardy dolarów.
- Ważne jest, żeby przypomnieć wam, że startujemy z pozycji siły, pewności siebie i niezachwianego optymizmu. {od względem oferty z Disneyem nie może rywalizować żadna firma technologiczna ani produkująca treści - mówił Robert Iger, dyrektor generalny Disneya.