Czy serial jest w stanie wypromować miasto?
Seriale z miastem w roli głównej
Umiejscowienie akcji popularnych seriali w bardziej lub mniej znanych polskich miastach staje się w naszym kraju coraz popularniejsze. Jak podały wirtualnemedia.pl, samorządowcy zgodnie stwierdzają, że taki rodzaj promocji jest bardzo skuteczny, chociaż zdarza się, że jej efekty nie są natychmiastowe. Jak zatem zmieniło się postrzeganie polskich miast?
Oglądając seriale, skupiamy się nie tylko na tym, co przydarza się ulubionym bohaterom, ale także na rzeczywistości wokół nich. Lubimy znać nazwę miasta, w którym dzieje się akcja produkcji oraz szczegóły dotyczące życia codziennego postaci. Trudno przecież związać się z serią, gdy jej fabuła zawieszona jest w próżni. Nic dziwnego, że umiejscowienie akcji popularnych seriali w bardziej lub mniej znanych polskich miastach staje się w naszym kraju coraz popularniejsze. Przykładów nie trzeba szukać daleko: *"Ojciec Mateusz", którego akcja rozgrywa się w Sandomierzu, serial "Julia", którego bohaterowie przeżywają swoje perypetie we Krakowie czy też nowy serial "Komisarz Alex", rozgrywający się w Łodzi. Jak podały wirtualnemedia.pl, samorządowcy zgodnie stwierdzają, że promocja miasta poprzez serial
czy film jest bardzo skuteczna, chociaż zdarza się, że jej efekty nie są natychmiastowe. Jak zatem zmieniło się postrzeganie polskich miast po emisji wspomnianych seriali?*