"Cztery godzinki, cztery stówki". Zrobili interes z niepotrzebnych rzeczy
Od niedzieli 13 października w naziemnej Telewizji WP można oglądać nowy serial dokumentalny. "Z drugiej ręki" pokazuje ludzi, którzy z niepotrzebnych rzeczy zrobili biznes życia. Tak zarabia się na lumpeksach czy komisach.
13.10.2023 14:04
Jak wyglądają kulisy pracy właścicieli lumpeksów, komisów czy lombardów? Serial dokumentalny "Z drugiej ręki" podąża za bohaterami, którzy właśnie tak zarabiają na życie. Bohaterami są zarówno właściciele i pracownicy lumpeksów, komisów czy lombardów, jak również ich klienci, choć z naciskiem na tych pierwszych. Nie ważna jest wielkość sklepu, ilość metrów kwadratowych czy obrót, liczy się osobowość i pasja bohaterów.
Z jednej strony program pokazuje second handy, które przekształciły się w sieciówkę, z drugiej strony towarzyszy pasjonatom, którzy działają na mniejszą skalę, choć z równie ogromną pasją.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Lumpeks, ciucholand, komis czy lombard - gdy były odwiedzane kilka lat temu to ludziom towarzyszył wstyd. Podejście się zmieniło. Od kilku lat trwa boom na rzeczy z drugiej ręki. Odzieżowe second handy cieszą się takim powodzeniem, że w dzień dostawy jeszcze przed otwarciem tworzy się kolejka tak długa jak za czasów komuny po cukier czy kawę. Renesans przeżywają też komisy mebli czy innego sprzętu.
Jedni odwiedzają second handy, aby ubrać się lub urządzić swoje wnętrze, a inni zbudowali na tym nowym trendzie poważne biznesy. Skupują, znajdują, przetwarzają i sprzedają w sklepach stacjonarnych, na bazarach i w internecie. Aby się utrzymać w tej branży trzeba mieć pomysł, zacięcie oraz ogrom pasji. Jak to wygląda w praktyce? Zobaczcie zwiastun nowej produkcji dostępnej w naziemnej Telewizji WP.
Z drugiej ręki - zobacz zwiastun nowego serialu dokumentalnego Telewizji WP
Telewizja WP dostępna jest w ramach bezpłatnej telewizji naziemnej, na platformach Canal+ (kanał 69) i Cyfrowy Polsat (kanał 104) oraz w sieciach kablowych m.in.: Vectra (114), Netia (29), Orange (35), Multimedia (38), UPC (12/158/116), Inea (28), Toya (25) oraz w Pilot WP.
Media, zakupy, reklama - Twoja opinia jest dla nas ważna. Wypełnij ankietę i wypowiedz się już dziś.