Czabański twierdzi, że dojdzie do przejęcia mediów. "Ja się boję"
Krzysztof Czabański wypowiadał się w TVP Info na temat zmian, które już w najbliższym czasie będą miały miejsce w telewizji publicznej. Dziennikarz jasno wyraził, jakie ma zdanie na ten temat: "Tu nie chodzi o naprawę mediów, tylko o ich przejęcie".
13.12.2023 | aktual.: 13.12.2023 11:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czabański jest nie tylko dziennikarzem, ale i publicystą oraz politykiem. Swego czasu był też prezesem Polskiej Agencji Prasowej. W przeszłości publikował artykuły m.in. dla "Gazety Wyborczej", "Wprost" czy "Rzeczpospolitej". Uczestniczył też w licznych programach publicystycznych w TVP i Polskim Radiu.
W 2011 bez powodzenia kandydował z listy PiS w wyborach do Sejmu. W 2015 ponownie spróbował swoich sił w polityce, również z ramienia PiS. Objął wówczas stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz pełnomocnika rządu ds. przygotowania reformy publicznej radiofonii i telewizji. Po niespełna pół roku został wybrany z rekomendacji PiS przez Sejm w skład Rady Mediów Narodowych. W 2022 r. ponownie został wybrany na przewodniczącego RMN.
W związku z przełomowymi wyborami parlamentarnymi 15 października, władzę w Polsce przejęła Koalicja Obywatelska z Donaldem Tuskiem na czele, która podpisała umowę koalicyjną z Szymonem Hołownią (Polska 2050), Władysławem Kosiniakiem Kamyszem (PSL) oraz Włodzimierzem Czarzastym i Robertem Biedroniem (Nowa Lewica). Tym samym zyskując większość w Sejmie.
Zmiana rządu wiąże się również z poważną metamorfozą telewizji publicznej, która do tej pory była pod silnymi wpływami PiS. Na ten temat wypowiedział się Krzysztof Czabański w TVP Info.
- Ja się boję, że ta niechęć do procedowania normalnego parlamentarno-prezydenckiego wynika z tego, że wcale nie chodzi o naprawę mediów publicznych, tylko chodzi o to, żeby je przejąć. Żeby nadawały to samo co TVN, Agora, Onet, Wirtualna Polska, żeby tu nie było innych narracji na rynku medialnym, żeby ludzie nie mieli wyboru. Żeby nie mogli też porównać argumentacji. Więc chodzi o to, żeby przejąć, a nie naprawić. Zrobić swoje i żeby było tak, jak za poprzedniego rządu, że mamy tylko jeden typ przekazu.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o najlepszych (i najgorszych) reklamach świątecznych, wielkich potworach w "Monarchu" na AppleTV+ i szokującym znęcaniu się na ludźmi w "Special Ops: Lioness" na SkyShowtime. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.