PublicystykaCNN podało, że para książęca odwiedziła polski obóz koncentracyjny. Rażąca wpadka zagranicznych mediów

CNN podało, że para książęca odwiedziła polski obóz koncentracyjny. Rażąca wpadka zagranicznych mediów

CNN podało, że para książęca odwiedziła polski obóz koncentracyjny. Rażąca wpadka zagranicznych mediów
Źródło zdjęć: © PAP
Urszula Korąkiewicz

19.07.2017 08:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wizyta księżnej Kate i księcia Williama to wydarzenie szeroko komentowane nie tylko przez rodzime, ale i zagraniczne media. Te jednak, z CNN na czele, relacjonując pobyt arystokratów w byłym obozie Stutthof, dopuściły się rażącej wpadki

Para książęca zwiedziła we wtorek były obóz koncentracyjny Stutthof, m.in. barak mieszkalny, krematorium i komorę gazową oraz spotkali z byłymi więźniami. Zagraniczne media szybko zrelacjonowały tę wizytę, ale nie ustrzegły się rażącego błędu. Amerykańska stacja CNN na pasku specjalnym podała, że Kate i William zwiedzili w Sztutowie... polski obóz koncentracyjny. Taką samą informację podały m.in. USA Today, "Daily Mirror" i "Daily Mail".

Na zaistniałą sytuację natychmiast zareagowało Muzeum Auschwitz. Zaapelowało o poprawienie błędnej informacji i przypomniało, że obóz koncentracyjny Stutthof był obozem nazistowskim. Interwencja przyniosła skutek i CNN, USA TODAY i „Daily Mail” poprawiły błędne materiały.

Przypomnijmy, że Muzeum Auschwitz od ubiegłego roku udostępnia aplikację "Remeber", która służy do eliminowania z tekstów takich wyrażeń, jak "polskie obozy koncentracyjne" czy "polskie obozy śmierci". Aplikacja wyszukuje błędną frazę i proponuje prawidłowe sformułowanie, a można ją pobrać na stronie internetowej muzeum.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (25)
Zobacz także