Latami był twarzą TVP. Dziś zbija kokosy na czym innym
17.12.2020 17:28, aktual.: 02.03.2022 21:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Telewidzowie kojarzą go przede wszystkim jako prowadzącego kultowe pogramy TVP. Jednak mało kto wie, że Krzysztof Szewczyk, często pojawiający się w duecie z Marią Szabłowską, dorobił się fortuny w zupełnie innej branży.
Krzysztof Szewczyk latami znany był przede wszystkim jako dziennikarz muzyczny. Występował w radiu i w telewizji, od czasu do pojawiał się też w roli konferansjera. "Przeboje Dwójki", "Jarmark", "Dozwolone od lat 40" czy "Wideoteka dorosłego człowieka" - jego programy przyciągały przed odbiorniki miliony Polaków. Jest też autorem słowa "teledysk". Wcześniej używało się angielskiego wyrazu videoclip.
Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że Krzysztof Szewczyk, który jakiś czas temu odpuścił pracę w mediach, od lat spełnia się też na innym polu. I zbija tam prawdziwe kokosy.
Okazuje się, że pod koniec lat 80. na Bałtyckim Festiwalu Piosenki w szwedzkim Karlshamn dziennikarz spotkał biznesmenów, którzy chcieli wejść na polski rynek.
- Zapytano mnie, czy w Polsce da się jeszcze zrobić jakiś biznes. Nasz kraj otwierał się wtedy na świat jako państwo zza żelaznej kurtyny... Obiecałem, że popytam. Zaproponowano, żebym to ja otworzył firmę! - wspomina po latach.
Krzysztof Szewczyk zaryzykował i rozpoczął sprzedaż kultowych figurek z serii "Masters of the Universe", czyli popularnych He-Manów. Siedziba firmy mieściła się w garażu na Okęciu. Następnie został wyłącznym dystrybutorem Barbie, a towar trzymał początkowo w swoim dwupokojowym mieszkaniu.
Szewczyk żartuje, że jego biznes mógł przyczynić się do plajty kultowej sieci sklepów z importowanymi towarami.
"Lech Wałęsa powiedział mi kiedyś, że pokonałem Pewex" - wspominał na łamach książki "Ludzkie gadanie" w rozmowie z Marią Szabłowską.
Ale na zabawkach się nie skończyło. Krzysztof Szewczyk jest dziś bowiem prezesem jednej z największych w Polsce firm zajmujących się dystrybucją kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. Marki sprzedawane przez niego są dostępne w największych sieciach perfumeryjnych i drogeryjnych, sklepach detalicznych i internetowych oraz aptekach.