Bohaterowie polskich tasiemców nawołują do płacenia abonamentu
TVP chwyta się różnych sposobów, żeby skłonić widzów do płacenia abonamentu - informuje Dziennik.pl.
Serialowi bohaterowie promują abonament
Pani Stenia bierze sprawy we własne ręce
Informacji o abonamencie szukała w internecie pani Stenia z "Klanu", z wyprzedzeniem zapłacił go też Tosiek z "Plebanii".
- Niech Kazio zobaczy, że jak ma dwa telewizory to i tak płaci za jeden - mówi w jednym z ostatnich odcinków "Klanu" pani Stenia, gosposia doktora Lubicza, która właśnie zaczyna zgłębiać tajniki internetu. Stronę www z informacjami o abonamencie znalazła jej młoda Lubiczówna, Ola.
Ola poucza
- Nie płaci się pod warunkiem, że telewizory są w gospodarstwie domowym, bo jeśli ich posiadacz ma firmę, to zapłaci za każdy odbiornik oddzielnie - poucza panią Stenię dziewczyna.
Ta jej odpowiada, że przecież ze swoim Kaziem firmy małżeńskiej nie zakładała i "dzięki Bogu może płacić za jeden".
Internauci komentują
Internauci natychmiast brutalnie skomentowali ten sztucznie brzmiący dialog:
"Pewnie scenarzyści dostali polecenie od Urbańskiego, żeby wpleść w scenariusz takie idiotyczne kwestie jak Stasia ucząca się z neta, żeby opłacić abonament" - pisze na forum Tvp.pl, użytkownik o nicku Pablo134.
Przypadkowo?
Producentka serialu, Zuzanna Ochnio twierdzi, że ta kwestia została poruszona zupełnie przypadkowo.
Brzmi to jednak mało prawdopodobne, nie tylko dlatego, że rozmówka serialowej Oli z gosposią brzmi jakby była żywcem wyjęta z informacyjnego folderu TVP.
Kolejny serial w akcji 'Płaćmy abonament'
Ale dlatego, że wątek abonamentowy pojawił się też ostatnio w innym popularnym tasiemcu telewizji publicznej - "Plebanii".
Element edukacyjny?
W jednej ze scen serialowy bohater Tosiek, jeszcze przed upływem terminu, biegnie na pocztę zapłacić abonament. - To naturalne, że chcemy widzom przypomnieć o takich kwestiach, jak abonament.
To element edukacyjnej roli tego serialu - mówi Ewa Ogórek, z firmy Besta Film, produkującej serial. To właśnie w "Plebanii" pojawiły się elementy kampanii Narodowego Banku Polskiego, uczące rozsądnego gospodarowania pieniędzmi, albo mówiące o tym, co to jest dziura budżetowa czy inflacja.
Najnowsza kampania TVP
Jak się okazuje abonamentowe scenki to jeden z elementów najnowszej kampanii TVP.
- Włączenie tematu abonamentu w popularne wątki seriali obyczajowych czyni komunikat bardziej przystępnym, zrozumiałym i atrakcyjnym. Oprócz informacji o opłatach była poruszona podstawowa kwestia, że abonament nadal obowiązuje. Kolejny wątek informował o różnych formach płatności, na poczcie albo przez internet - mówi Dziennikowi rzecznik TVP Daniel Jabłoński. - Wspomniane wzmożone działania spowodowane są m.in. malejącymi wpływami z abonamentu - dodaje.