''Barwy ochronne'': ''Film został uznany za politycznie wywrotowy''
Najlepszy polski film?
„Barwy ochronne” nazywane są jednym z najważniejszych obrazów „kina moralnego niepokoju”, poruszającego problem konformizmu wśród polskiej inteligencji epoki późnego Gierka. Michał Oleszczyk, czołowy polski krytyk i nowy szef festiwalu w Gdyni, idzie jeszcze dalej, określając produkcję Zanussiego najlepszym polskim filmem wszech czasów (więcej tutaj). Właśnie minęło 36 lat od jego premiery.
„Barwy ochronne” nazywane są jednym z najważniejszych obrazów „kina moralnego niepokoju”, poruszającego problem konformizmu wśród polskiej inteligencji epoki późnego Gierka. Michał Oleszczyk, czołowy polski krytyk i nowy szef festiwalu w Gdyni, idzie jeszcze dalej, określając produkcję Zanussiego najlepszym polskim filmem wszech czasów (więcej tutaj)
. Właśnie minęło 36 lat od jego premiery.
Ponadczasowa i bardzo uniwersalna wymowa filmu to jedno. Siłą „Barw”, obok popisowego scenariusza, jest również bez wątpienia obsada w osobach Zbigniewa Zapasiewicza, Piotra Garlickiego, Christine Paul-Podlasky czy debiutującej na ekranie, roznegliżowanej... Ilony Łepkowskiej!