Aż trzy kampanie plakatowe do filmu ''1920 Bitwa Warszawska 3D''!
Z niespotykanym impetem ruszyła plakatowa kampania promocyjna nowej superprodukcji w reżyserii *Jerzego Hoffmana – „1920 Bitwa Warszawska 3D”. Film (premiera 30 września) reklamują plakaty kilkorga różnych autorów.*
02.09.2011 12:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Poza Andrzejem Pągowskim, który zaprojektował trzy plakaty w rzadko już dziś spotykanym stylu słynnej polskiej szkoły plakatu, nad kampanią pracowali także graficy ze studia ad3d oraz młoda artystka Justyna Czerniakowska.
– Projekty plakatów do filmu „1920 Bitwa Warszawska’’ przygotowywało kilku grafików z naszego studia – wyjaśnia prezes ad3d Ireneusz Mościcki. – Chcieliśmy, żeby każdy z nich pracował nad swoimi kreacjami, a potem wspólnie je ocenialiśmy. Ostatecznie klientowi przedstawiliśmy kilkanaście propozycji, z których pięć zostało zaakceptowanych i użytych w kampanii promocyjnej.
Czym kierowali się graficy? – Pracując nad kreacjami, inspirowaliśmy się stylem obecnie bardzo modnym w Stanach Zjednoczonych – tłumaczy Mościcki. – Plakaty są dynamiczne, ekspresyjne. Przekaz w nich jest bardzo wyrazisty. Taka była też myśl przewodnia naszych prac. Bardzo ważne było także maksymalne dopracowanie zdjęć i kompozycji. Mam nadzieję, że udało się to osiągnąć i plakaty zachęcą do obejrzenia filmu – dodaje.
Plakaty te są już widoczne w kinach i na ulicach miast. Z kolei plakaty autorstwa Justyny Czerniakowskiej pojawią się limitowanej edycji. – Potencjalny widz oglądający plakat filmowy musi bardzo szybko zrozumieć przekaz – mówi artystka. – Zastanawiałam się, w jaki sposób pokazać nagły zwrot historii, jak oddać graficznie to, że Polska zatrzymała nawałnicę, która groziła całej Europie? Postanowiłam posłużyć się motywem pękniętej gwiazdy bolszewickiej, która jest metaforą zwycięskiej Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Dziś w plakacie filmowym obowiązuje pewna zbytnia dosłowność. Podobno wymogiem komercyjnym jest posługiwanie się wizerunkami popularnych aktorów, grających główne role. Kiedyś było inaczej – przeważała symbolika, akcentowano raczej przesłanie filmu. Uznałam, że dobrym pomysłem będzie w tym przypadku połączenie twarzy aktorów w ograniczonej kolorystyce sepii z liternictwem nawiązującym do epoki oraz z silnym znakiem graficznym, jakim jest czerwona roztrzaskana gwiazda.
Poniżej prezentujemy trzeci zwiastun "Bitwy Warszawskiej":
„1920 Bitwa Warszawska” w kinach od 30 września!
ZOBACZ TAKŻE:
**[
Jak dziś wygląda Pippi Langstrump? ]( http://teleshow.wp.pl/tak-dzis-wyglada-pippi-langstrumpf-6026605664182913g )*
*[
Dołącz do nas na Facebooku! ]( http://www.facebook.com/filmwppl )*
*[
Stare, ale jare. 40-stki jak 20-stki ]( http://film.wp.pl/sa-dojrzale-a-wygladaja-jak-nastolatki-nowa-moda-w-kinie-6025274240406657g )**
**[
To jest najlepszy polski film wszech czasów? ]( http://film.wp.pl/10-najlepszych-polskich-filmow-wszech-czasow-6025273245967489g )*
*[
Te gwiazdy żałują, że nie miały na sobie bielizny ]( http://teleshow.pl/gid,13728949,img,13728998,kat,1024837,title,Co-za-blamaz-Te-gwiazdy-zaluja-ze-tego-dnia-nie-mialy-na-sobie-bielizny,galeria.html )**