Polacy lubią "wiejskie" seriale

Seriale o prowincji przyciągają więcej widzów niż wielkomiejskie

Telewizyjne seriale opowiadające o życiu prowincji gromadzą więcej widzów niż te, których akcja rozgrywa się w wielkich miastach – wynika z przeprowadzonego przez dom mediowy PanMedia Western badania TV Flash.

Polacy lubią "wiejskie" seriale
Źródło zdjęć: © AKPA

W cyklicznym badaniu TV Flash przeanalizowano seriale, które zadebiutowały w wiosennych ramówkach głównych telewizji. Najpopularniejszy okazał się emitowany w TVP 1 serial ”Blondynka”, którego bohaterka postanowiła zamieszkać na wsi.

Jego zasięg w pierwszym miesiącu emisji (marzec) przekroczył 9 mln widzów – tzn. tylu widzów oglądało serial co najmniej przez minutę. W ostatnim miesiącu emisji zasięg ”Blondynki” (czerwiec) wynosił prawie 8 mln widzów. Zdaniem ekspertów z PanMedia Western miniony sezon potwierdza zaobserwowaną wcześniej prawidłowość, że sielskie seriale prowincjonalne cieszą się większym zainteresowaniem niż wielkomiejskie (w ub.r. triumfowały inne ulokowane w wiejskich plenerach produkcje Jedynki: wiosną ”Ranczo” z zasięgiem ponad 10 mln widzów, jesienią zaś ”Dom nad rozlewiskiem” – ponad 8 mln).

Teraz pasmo (niedziela, 20.20), w którym emitowano poprzednie hity, zajęła ”Blondynka”, co zdaniem ekspertów z PanMedia Western przyczyniło się do sukcesu tego serialu. Z wielkomiejskich produkcji najlepiej radził sobie ”Hotel 52” Polsatu, drugi w rankingu nowych seriali. Jego zasięg w marcu wynosił prawie 5,5 mln widzów, a w całym sezonie nie spadł poniżej 5 mln widzów. W marcu i kwietniu trzecie miejsce zajmował serial TVN ”Usta Usta” – prawie 5 mln zasięgu w pierwszym miesiącu i ponad 4 mln w drugim. Jednak w maju z czwartego miejsca na trzecie awansowała produkcja Dwójki pt. ”Nowa” – z zasięgiem ok. 4 mln widzów.

Najgorzej w tym zestawieniu wypadł inny serial Dwójki, ”Licencja na wychowanie”, którego zasięg utrzymywał się wiosną na poziomie ok. 2 mln widzów.

Badanie objęło także wprowadzony w kwietniu do ramówki TVP 1 serial komediowy ”Duch w dom”. Nie był on jednak konsekwentnie emitowany: zadebiutował 5 kwietnia, w poniedziałek wielkanocny, ale jego nadawanie Jedynka wznowiła dopiero 28 kwietnia, po trzech tygodniach przerwy (w środowym paśmie o 20.20). Ukazywał się tylko do maja – przez ostatnie dwa tygodnie emitowano po dwa odcinki. W kwietniu zasięg tego serialu przekroczył 6,5 mln widzów, a w maju wyniósł 5 mln.

Dane dotyczące widowni: Nielsen Audience Measurement. (RUT)

Zobacz także:

[

CO SIĘ STAŁO BRODZIK?! WYGLĄDA FATALNIE! ]( http://teleshow.wp.pl/dlaczego-brodzik-nie-przyjmuje-nowych-rol-6026598542222465g )
[

GRZECZNE DZIEWCZYNKI NA "NAGICH" OKŁADKACH ]( http://teleshow.wp.pl/grzeczne-dziewczynki-szaleja-6034033195443329g )
[

POLSKIE SEKSBOMBY BEZ MAKIJAŻU I STYLIZACJI ]( http://teleshow.wp.pl/obnazamy-polskie-serialowe-seksbomby-6034033566327937g )
[

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)