TVN przez graffiti chce trafić do młodych widzów

TVN przez graffiti chce trafić do młodych widzów
Źródło zdjęć: © TVN

TVN po raz piąty promuje nową ramówkę wykorzystując wizerunkowy spot. Reklama tym razem ma miejski charakter i adresowana jest do grupy widzów w wieku 16-25, do której dużym stacjom najtrudniej trafić.

Kuba Wojewódzki i Małgorzata Foremniak malują graffiti na murze. Nagle słychać nadjeżdzającą policję, Kuba ucieka, wręczając Małgosi spray z farbą, a ta ukrywa puszki i robi minę niewiniątka... Tak wygląda jedna ze scen najnowszego spotu wizerunkowego TVN-u. Akcja rozgrywa się tym razem na tle miejskiego muru z charakterystycznym grafitti, a scenografię tworzą m.in. śmietnik, brama, czy stara wersalka...

- Chodziło nam o to, by spot miał miejski i młodzieżowy charakter, a sztuka ulicy właśnie z czymś takim się kojarzy – tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl ideę reklamy dyrektor autopromocji TVN SA Robert Przyszlak. Graffiti, wykorzystane w spocie, namalował znany w międzynarodowym środowisku grafficiarz o pseudonimie “Zbiok”. – Zależało nam o zmianie postrzeganiu graffiti, które zwykle kojarzy się z niszczeniem. Dlatego wybraliśmy artystę, którego prace obecne są w międzynarodowych galeriach – opowiada nam Przyszlak.

Reklama kręcona była w specjalnym namiocie przez trzy dni, a poza Wojewódzkim i Foremniak występują w niej Szymon Majewski, Magda Gessler, Agnieszka Chylińska, Magdalena Mielcarz i Michał Piróg (eksperci nowego show “Top model”) oraz Joanna Osyda z telenoweli “Majka” i aktorzy z serialu “Usta Usta”. W sumie pojawiają się w niej gwiazdy sześciu formatów stacji. Utworem, który można usłyszeć w spocie, jest piosenka zespołu Delphic zatytułowana "Clarion Call" - Nowoczesna, lekko przybrudzona, dobrze oddaje klimat sztuki ulicy – opisuje utwór Przyszlak. Za projekt scenografii odpowiadali: Katarzyna Sobańska-Strzałkowska i Marcel Sławiński, a wykonał ją Jerzy Prożogo (Prodekor). Reżyserem reklamy był Maciej Szwabe, a art directorem - Przemek Kilichowski. Cały pomysł spotu powstał w dziale autopromocji TVN-u. Postprodukcja reklamy zajęła ponad miesiąc.

Spot na jesień 2010 roku to już piąta reklama wizerunkowa TVN-u. Pierwszą stacją zaprezentowała w sierpniu 2008 roku. Reklamę z wiosny 2009 r. z piosenką Lenki “The Show” doceniono europejskim konkursie organizowanym przez Promax/BDA. Zdobyła tam drugie miejsce w kategorii "The Most Outstanding Promo of the Year".

- Pierwsze próby z takimi reklamami podejmowaliśmy już na początku lat dwutysięcznych, wtedy spotem rozgrywającym się w samolocie promowaliśmy “Fakty”, “Milionerów” i “Big Brothera” – opowiada nam szef autopromocji TVN. Podkreśla, że obecnie spoty mają za zdanie promowanie całego wizerunku stacji, a nie poszczególnych programów. - Przez te reklamy chcemy jeszcze precyzyjniej dotrzeć do naszej grupy docelowej. Aktualny spot, już drugi raz z rzędu, kierowany jest głównie do widzów wieku 16-25 lat – wyjaśnia Robert Przyszlak.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measuerment grupa 16-24 to trudny target do przyciągnięcia przez naziemne telewizje. W okresie od stycznia do lipca br. udział TVN-u w tej grupie wyniósł 14,99 proc. notując spadek z 17,33 proc. rok wcześniej, podczas gdy w całej komercyjnej grupie (16-49) było to 16,04 proc. (16,38 proc.). Młodzi ludzie również mniej czasu spędzają przed telewizorami niż starsi widzowie. W analizowanym okresie oglądali telewizję przez 2 godz. dziennie, podczas gdy w grupie komercyjnej wskaźnik ten wynosił 3 godz. 21 min.

[

Obraz

]( http://www.wirtualnemedia.pl )

Zobacz także:

[

Obraz

Jurorzy poza godzinami pracy ]( http://teleshow.pl/gid,12148540,img,12150567,kat,1024837,title,Jurorzy-poza-godzinami-pracy,galeria.html )
[

Obraz

Nie uwierzycie, jak Monika Olejnik wyglądała 20 lat temu! ]( http://teleshow.pl/gid,12135614,img,12135695,kat,1024837,title,Nie-uwierzycie-jak-Monika-Olejnik-wygladala-20-lat-temu,galeria.html )
[

Obraz

Agnieszka Szulim przed laty ]( http://teleshow.pl/gid,12142075,img,12142266,kat,1024837,title,Agnieszka-Szulim-przed-laty,galeria.html )
[

Obraz

Rusin: Miło na planie, g...no na ekranie! ]( http://teleshow.pl/gid,12141656,img,12141719,kat,1024837,title,Rusin-Milo-na-planie-gno-na-ekranie,galeria.html )

Źródło artykułu: WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta