Równoległa emisja nie do końca zdała egzamin. Główne serwisy TVP tracą oglądalność
TVP wprowadziła innowacyjny pomysł nadawania programów informacyjnych równocześnie w Jedynce, Dwójce i TVP Info. O ile zabieg sprawdził się w przypadku informacyjnego kanału, pojedyncze audycje już na nim tracą.
Od niedawna TVP wprowadza w życie swój pomysł nadawania programów informacyjnych na kilku kanałach jednocześnie. Zabieg ten miał nie tylko przyciągnąć więcej odbiorców, ale także pomóc stacji czerpać wzajemnie materiały z różnych źródeł i maksymalnie wykorzystać swoje możliwości. - Skoro TVP Info jest anteną informacyjną, a jednocześnie w TVP1 i TVP2 produkowane są bardzo profesjonalne programy informacyjne będące również atrakcyjne dla koneserów dla anteny informacyjnej, warto byłoby te pasma krosować - mówił Jacek Kurski portalowi wirtualnemedia.pl. Pomysł ten jednak jak na razie sprawdza się tylko w ogólnym rozrachunku, pojedyncze programy na nim tracą.
Widzowie mogą więc oglądać jednocześnie na dwóch kanałach "Wiadomości" o godz. 8.00, 12.00, 15.00 i 19.30, "Panoramę" z godz. 18.00 oraz "Teleexpress" o 17.00. Jak wynika z badań Nielsen Audience Measurement, odkąd zaczęto równocześnie nadawać serwisy w głównych kanałach TVP i na TVP Info, czyli w okresie 24 sierpnia do 26 września, "Wiadomości" na Jedynce ogląda około 2,1 mln osób, w TVP Info natomiast 453 tys. łącznie dało to 2,55 mln widzów. Niestety,jak wynika z analizy, którą przeprowadził portal wirtualnemedia.pl, mimo prób zwiększenia zasięgu, nie udało się zdobyć takiej publiczności, jak przed rokiem. Jesienią 2016, "Wiadomości" tylko w TVP1 oglądało 2,77 mln osób (oglądalność spadła więc o 670 tys.).
Podobnie spadek zanotował "Teleexpress", gdyż stracił 560 tys. widzów. W ubiegłym roku wyłącznie w Jedynce śledziło go 2,37 mln. W tym roku natomiast - 1,81 mln na TVP1 i 457 tys. w TVP Info. Łącznie dało to 2,27 mln osób.
Równoczesne nadawanie na dwóch kanałach, jak podaje portal wirtualnemedia.pl, opłaciło się tylko "Panoramie". W Dwójce serwis śledziło 1,02 mln osób, w TVP Info natomiast 366 tys., co dało łącznie widownię w wysokości ok. 1,39 mln. To o 270 tys. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej (wtedy w TVP2 serwis oglądało 1,12 mln widzów).
Zabieg nadawania głównych serwisów TVP równocześnie na kilku kanałach może zaliczyć jednak do udanych. Mimo że same serwisy zanotowały spadki oglądalności, to zapewniły TVP info znaczny przypływ publiczności. Dzięki temu, że zagościły na informacyjnym kanale, jego oglądalność w czasie nadawania wrosła odpowiednio 720 tys., 500 tys. i 410 tys. osób.