"Pegaz": Program przegrał z konkurencją
"Pegaz" to program poświęcony kulturze i sztuce. W każdym z odcinków przedstawiane były informacje na temat premier filmowych i teatralnych, nowości wydawniczych i muzycznych, a także ich recenzje. Prowadzący - Agnieszka Szydłowska i Marek Horodniczy - rozmawiają z gośćmi na tematy związane m.in. ze sztuką, antropologią kulturową czy problemami cywilizacyjnymi. Magazyn powrócił na antenę po kilku latach przerwy. Wcześniej był emitowany od 1959 do 2004 roku. W 2009 roku powrócił na kilka miesięcy.
10.06.2016 16:29
Nowe odcinki "Pegaza" były emitowane na antenie TVP2 od 2 marca do 8 czerwca w środy o godz. 22.40. Oglądało je średnio 212 tys. widzów, co przełożyło się na 2,21 proc. udziału w rynku wśród wszystkich odbiorców i 1,95 proc. wśród odbiorców w wieku 16-49 lat, wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Portal wirtualnemedia.pl podaje, że najchętniej oglądano odcinek z 1 czerwca, zgromadził przed telewizorami 287 tys. osób.
W czasie emisji magazynu TVP przegrała ze wszystkimi swoimi konkurentami. Pierwsze miejsce wśród tzw. "wielkiej czwórki" zajęła TVP2 z udziałem na poziomie 12,47 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi był TVN (9,27 proc.; też filmy), a trzeci - Polsat (7,94 proc.; gł. "Pamiętniki z wakacji"). Wśród widzów w wieku 16-49 lat liderem był TVN, a dalej uplasowały się: Dwójka, Polsat i Jedynka.
Mimo że wyniki oglądalności mogą pozostawiać wiele do życzenia, prezes TVP, Jacek Kurski, wyjawił portalowi wirtualnemedia.pl, że jest zadowolony z poziomu merytorycznego programu. Nie wiadomo jednak, czy magazyn pojawi się w jesiennej ramówce. Centrum Informacji Telewizji Polskiej informuje, że ostateczne decyzje w jego sprawie jeszcze nie zapadły.