"Milionerzy" zyskali widzów
Najnowsza edycja teleturnieju "Milionerzy" jest popularniejsza od poprzedniej - wynika z badań grupy Nielsem Audience Measurement i portalu wirtualnemedia.pl. Średnia widownia programu jest większa o prawie 200 tysięcy osób.
24.09.2018 | aktual.: 24.09.2018 16:10
Każdy odcinek nowego sezonu "Milionerów" ogląda średnio 1,97 miliona osób, o 190 tysięcy więcej niż rok temu. Daje to średnio 13,22 procent udziałów w całym rynku, z czego 14,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 13,97% w grupie 16-59.
Rekordowym odcinkiem jest ten z 13 września - przyciągnął przed telewizory 2,46 mln widzów. Jednak temu wynikowi daleko od rekordu programu w całej historii emisji - 5 marca 2000 roku show obejrzało aż 6,5 mln osób.
W kwestii udziałów TVN w tym czasie musi uznawać wyższość TVP2, które równolegle do "Milionerów" nadaje swoje hitowe seriale ("M jak miłość", "Na dobre i na złe") oraz program "Bake Off Junior". Kanał drugi Telewizji Polskiej zgarnia 20,90 proc. udziałów w całym rynku. 17,88% w grupie komercyjnej 16-49 i 18,18% w grupie 16-59.
Pierwszy odcinek "Milionerów" wyemitowano 3 września 1999 roku. Nadawany był w latach 1999-2003, 2008-2010 i od 2017 roku do dziś. W polskiej edycji tylko dwa razy udało się wygrać główną nagrodę (jeden milion złotych). Prowadzącym od samego początku jest Hubert Urbański. Teleturniej emitowany jest od poniedziałku do czwartku o godzinie 20:55 na antenie TVN.